Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 22.05.2004, 10:11
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
quote:
niin esim.takakardaanin kiinnityslaipan irrotukseen tarttis kuvan mistä näkis minkälainen on rakenne...
Tarkoititko takakardaanin irroittamista vaihteiston perästä?

Jos tarkoitat vaihteistossa olevan laipan irrottamista (kardaani on jo irti), niin katso, onko se kiinni semmoisen erikoisavaimen vaatimalla mutterilla (viimeinen kuva allaolevassa kuvasarjassa). Jotkut on avanneet niitä tylppäkärkisellä pistepuikolla naputtaen tai tehneet mutteriin sopivan avaimen.

En tiedä 411-mallin laatikosta, mutta joissakin se laipan mutterin kiritys on tarkkaa. Laipan takana on manuaalin mukaan kokoon painuva shimmi tai semmoinen paksu säätölevy, "crush sleeve" joka painuu kokoonpanovaiheessa kasaan, mutta jää jouseksi pitämään akselin päittäisvälyksen kurissa. Jotta akselia painava voima olisi oikea, pitää kiristäminen tehdä tietyn systeemin mukaan. Tehtaan työkalusarjassa on välineet tähän, mutta mitkä ja miten se kiristäminen niillä tehdään, pitäisi varmistaa mallikohtaisesta manuaalista (411:n). Työkaluissa on indeksimerkit, joiden väli tarkoittaa tiettyä preload value:a ja siihen pitää säätää tietty preload. Jos otat sen mutterin auki ja aiot käyttää sen crush sleeven uudestaan, niin laita mutteriin/akseliin ainakin jotkin merkit, missä asennossa se mutteri oli akseliin nähden, että saat sen ainakin samaan asentoon. Suositeltavampaa olisi kuitenkin vaihtaa se crush sleeve ja kiristää se oikein niillä indikaattoriavaimilla.

Ettei vaan Jarella ollut jossakin laitteessaan 411:n laatikko tai ainakin osa siitä, hän voisi tietää tämän paremmin.




Vastaa lainaten