Viestiketju: HJ61 taka-akseli
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 14.04.2012, 21:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BATMAN Näytä viesti
Taka-akselin oikean vetarin pultit kämähti poikki, olivat ilmeisesti löysällä kun oli syönyt vetarista reiät soikeaksi, napakin luonnollisesti huonona.
Kyse on siis 100% lukko akselista, käykö lukottoman 60/61 akselin osat suoraan tällaiseen?

Ja kaupan päälle toinen (tyhmä) kysymys, yritin työntää vetaria takas paikalleen tuloksetta, lukko on päällä, pitääkö kytkeä pois päältä vai tökkiikö se muutenvaanvittuillessaan johonkin...
Oikaan puoleinen, siis se lyhempi, missä n. vajaa 10cm pitkät boorit, pitää olla lukollisesta taka-akselista, siis ns. hj-61:stä (vaikka täsmälleen sama taka-akseli löytyy myös hj-60:stä, silloin kun se on kytkettävillä lukoilla)

Siis ei käy hj-60 vm -80-> -86 väliset vetoakselit, mutta täyskevennetyn napa saman. (siis oliko 82->89)

Ja tuo vetari pitäs mennä paikalleen, kun toinen takarengas ei pääse pyörimään, ja pyörittää vetoakselista; jos jää noin 6 cm ulos, niin ei mene lukkomurikan pooreihin, ja jos jää noin 3cm ulos, niin ei mene tasauspyörästön pooreihin, ja jos jää 5mm ulos, niin silloin keskitystappi takanavan ja vetarin välissä ei mene reikään, voi koputtaa tai vetää muttereilla, JOS reikä on kohalla!

ja jos lukkoholkki on pudonnut alas, niin vaikea saada takaisin paikoilleen, varsinkin jos tippunut haarukasta.
-> katso vetarin reiästä, että onko molemmat poorit keskellä? jos ei, niin työnnä esim. kierretanko niin syvälle , että menee perille: (siis niin pitkälle kuin vetari menee) ja pyöritä pinjonista, niin pitkään että holkki menee lukkoasentoon.
Kaveri painaa kierretankoa perän sisään, ettei pääse lipsahtamaan ulos.
Vastaa lainaten