Lainaus:
quote:
joo katos vaa siitä 2f moottorista en tiennytkään et ollut 40 sitäkin,siis olenkohan mä nyt oikeassa motissa siis sitä vähä yli 4litrasta 4.2 tai jotaa.
luulin et sitä on vain 42 mallissa tai 45 modessa.
myös tota fj55 on valmistettu kaiketi 2f motilla mut ei tuotu suomeen?
eli mikäs se tarkka 2f moottorin kuutio tilavuus on ja teho? luulin että toi f malli motti 3.878l olis suurin.
täytyy yrittää sit etsiä jotain dokumentteja 2f motilla olevasta fj40:sestä.vai käykö fj42 vertailu autona katsastettaessa bj40.
onko sillä 2f moottorilla olevassa levyjarrut edessä? jos on niin onko sama koko kuin hj60.
|
Joo, 2F on 4230cc, 135hp, 294Nm. FJ-42:sta ei ole olemassa, jatkui FJ-40:senä loppuun (1984) saakka. 2F oli FJ-55:sessa 1974-79, on niitä Suomessakin molemmilla koneilla. FJ-40 käy vertailuautona katsastaessa BJ-40.
FJ-40 sai levyjarrut paljon aikaisemmin kuin BJ-42, 2F tuli 1/1975, levyjarrut 9/1975, eli vähän aikaa on valmistettu FJ-40:siä sekä 2F:llä että rumpujarruilla. Ja ainakin BJ-42 ja BJ-45 levyjarrut on samat kuin HJ-60, luultavasti myös FJ-40.
--
Antti R.
1978 HJ-45LP