Viestiketju: Akseli vinossa?
Näytä yksittäinen viesti
  #18  
Vanha 12.04.2012, 22:10
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Normaalisti nuo riipukkeet on "jäykät" siis eivät vain lattarautaa ja kierretankoa/pultteja.

ainakin toyotassa nuo riipukkeen kumit on noin 16mm sisäreiällä ja nuo kierteet 12mm, ja prässätty kiinni toiseen lattarautaan.
ja siis toinen lattarauta kiristyy tuolla 12mm mutterilla tuohon 16mm olkapäähän.
Vakio riipukkeet,eli ei mitään lattarauta virityksiä,sisällä 12x16mm putki johon sekä pultti että pusla on tivi,putki saman mittainen kuin vakiossa oleva ja riipukkeiden reiät on 12mm eli eivät ole väliät,ei siis mikään hätäinen viritys.
Riipukkeet on saman muotoiset kuin toisella puolella jossa ongelmaa ei ole. Joutui siksi tekemään nuin koska vakio pultit,samanlaiset kuin toyotassa, menivät rikki irroitettaessa koska pulttien päät oli hakkautuneet lysmään eikä niitä saanut enää pelastettua.
Pultit on suorat ja hyvinhän tuo viimevuodenkin meni tuolla tavalla,kaverilla kestänyt samanlainen viritys usemman vuoden vailla ongelmia.
Kuten kirjoitin niin ongelma on tullut kun jousi oli hetken aikaa vapaana ja näkeehän tuon heti että jousi siinä on kierossa runkoon nähden,huomasin tämän jo aiemmin ja olen pyöritellyt riippuja puolelta toiselle ja ei muutu miksikään,sitten ajattelin että johtuu siitä kun jousi oli vapaana ja että kyllä se siitä kääntyy kun vähän ajelee,ei muuttosta. Seuraavaksi ajattelin kokeilla löysätä jousen etupäätä ja katsoa saako jousta sitten suoraan millään tavalla.
Jos vika olisi nuissa "virityksissä" niin sehän palautuisi omalle paikalleen kun riipukkeet ottaa irti,tai jos riipuke olisi se joka sitä tuohon asentoon väännättää, niin vääntäisihän se toisenkin puolen samaan asentoon kun riippuja päikseen vaihtaa,jota se ei tee.

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 12.04.2012 22:14
Vastaa lainaten