Näytä yksittäinen viesti
Vanha 08.04.2012, 23:27
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Smile

Saahan sen sammutusjärjestelmän itsekin rakennettua, mutta

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Homma kaatu siihen, että kun yritin saada hintaa tuolle n.3 kg paineelle toimivalle passiivisuuttimelle (siis toimii kun tulee vettä) niin kuulemma
ei voi itse tehdä, ja se että vääntää bilteman 5 euron hanan auki, kun tulee
hätä, ei tule kysymykseen (yritin ehdottaa polkupyörän jarruvaijeria ja kahvaa
pihalle...)
ja alustava suunnittelu / tarjous jonkun standardin mukaiseen järjestelmään maksaa vajaa 100e/ tunti, ja tarkastus nyt ja joka x vuosi...

Siis jos löydät jostain tarkoitokseen sopivan "vedenlevittimen", niin pistä vaikka yv!

Nyt halpakaupan messinki sadetin.....

Ja nämä vain "itse näköjään maksan...."

Siis tarvitaan kunnon sprinkleriä, voiko semmoisen ostaa jostain? vaikka 50e?
Jos tarkoitat passiivisuuttimilla järjestelmää jossa putkisto on kuiva eli siellä ei ole vettä ennenkuin sinne jostakin syötetään sitä niin jos sen nyt välttämättä haluaa itse tehdä niin saahan sellaisen rakennettua vaikka noista sadettimista. Rakentaa vaan putkiston metallista ja sopiviin paikkoihin ( standardit olemassa kuinka monta suutinta tarvitaan/tila) suuttimet. Puutarhojen kastelujärjestelmissä käytetään suuttimia jotka voisi sopiakin, mutta antaa sitten kyllä hiukka enemmän tai vähemmän (siis vääränlaisella pisararakenteella) sitä vettä kun oikeat sammutusjärjestelmissä käytettävät hienosumusuuttimet eli sammutusteho voi olla huonompi. Hienosumujärjestelmällä jäähdytetään savukaasuja ja samalla sammutetaan itse palo.
Jotta sinne järjestelmään saatas se vesi jostakin niin ei muuta kun syöttöliittymä ulkoseinään (siis ulkopuolelle) johon sitten voit itse liittää vesiletkun tai sitten välihanalla varsinaiseen vesijohtoverkkoon. Tuossa siis kuvaus ns kuivasprinkleristä. Tavan sprinklerissä kun on vesi putkistossa aina jo valmiiksi.

Hinnasta voisi sanoa, että 50 egellä ei TOIMIVAA järjestelmää saa aikaiseksi ja osien pitää siis olla metallia etteivät sula kuumuudessa !!!

Viimeksi muokannut Byrocrat : 08.04.2012 23:43
Vastaa lainaten