Minä ilmasin 10t tunkin seuraavasti.
Ensin sitä kyljen kumitulmasta hydrauliikkaöljyä sisään tarpeeksi.
sitten tunkki pystyasentoon ja ja hetken odotus, että ilmat nousi öljyistä pois.
sitten tunkkaus ylä-asentoon, ja kun ei meinannut lähteä nousemaan, niin pumppasin ja vedin mäntää ulos noin sentin, sitten lähti oma-aloitteisesti
nousemaan.
sitten laskuruuvi auki, ja laskin tunkin alas.
odotusta muutama minuutti, että ilmapitoinen öljy nousee ylimmäiseksi.
ja taas yläasentoon tunkkaamalla, ja tunkki nurinpäin! ja laskuroppu auki,
ja varovasti kallistelet tunkkia samalla kun painat mäntää sisään esim lattiaa vasten.
Ja kun tuo pumpun männän tiiviste alkaa antautumaan, niin kun tunkkaa, niin
alkaa vetämään ilmoja siitä! (siis tunkin kuoressa olevassa tilassa alipaine, kun öljy sylinterissä, ja kun tunkataan ilman kuormaa, niin tuo hydrauliikka öljy ei työnny tiivistepakkaan joka iskulla, vaan alkaa imemään ilmoja)
Ongelman kanssa on helpompi elää, jos tunkin voi jättää ylös aina kun lopettaa käytön. (siis mäntä ylös, jolloin varsi kerää kaiken paskan ja kolhut, rälläkän kipinät yms.)
Ja hätäapukorjauksena voi ottaa ja pistää tippakannusta öljyä tuohon pumpun varrelle kun alkaa tunkkaamaan...
p.s jos joudutte käyttämään tunkkia lappeellaan, niin pumppu alaspäin!
|