Automaateista ei ole kokemusta mutta vaimokkeella käytössä vastaava -98 käsitikulla. Muuten oiva peli mutta ole tarkkana jarrujen suhteen! Tarkista esim. että ABS/TC-sulake on paikalla ja että ABS-merkkivalo sammuu heti käynnistyksen jälkeen EIKÄ SYTY kesken ajoa.
Tämä leimassa hylkyyn johtava oire on 70'ssä tyyppivika. 850'ssä oli huono ECU jota korvattiin 70'ssä vielä huonommalla, testeri antaa moljoona eri jarruihin liittyvää vikaa antureista boksiin asti. Ongelma piilee ABS-ECU'n sisällä, juotokset kuivuvat ja halkeilevat eikä mikään signaali liiku mihinkään, onneksi tämä ongelma hoituu avaamalla ECU'a ja kolvaamalla juotokset uudestaan. Vaihtoehtosesti uusi ECU Moponetistä 599€ tai marmoritiskiltä 1328€.
Toinen aika legendaarinen hylsynaiheuttaja on ABS-kehät etuvetareissa. Keräävät ruostetta nivelen ja kehän väliin jolloin halkeilevat ja ABS-pumppu huutaa hoosiannaa. Uusi ABS-kehä moponetistä 34,90€/puoli, koko ulompi vetari ABS-kehineen suojakumineen päivineen 54€/puoli. Eli halpaa...
Jos käynti epätasainen voi katsoa kaasuläppäkotelossa sijaitseva "hunajakennosuodatin" joka tukkeutuu öljystä, muijan autosta se on poistettu edellisen omistajan toimesta, kone käy nätisti. Bensapumput hajoilevat 100.000km välein, samoin releet, jotka ovat muuten hieman kalliita... Muuta ei tule ihan heti mieleen...
Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..."
L200 -99 tai joku sellainen
Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di
EX - Land Rover D1 V8 A -96
|