Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.04.2012, 12:28
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Perusasetus

Eihän se rosteri sinällään mitään ruostuta jos ei itse ns hapetu. Eli jos mustaa ja rosteria hitsailtu yhteen, hyvin maalattu ja suojattu niin ei ole mitään merkitystä. Ainut vika voinee olla sauman pettäminen sen kovuuden johdosta. Tosin itselläni rosterinen traileri ja sekin on pysyny kasassa vaikka tärisee huomattavasti autoa enemmän ilman iskareita.

Voihan sitä ilokseen vaikka pulttailla noita veneiden sinkkianodeja koko auton täyteen, mutta ruostuu se silti. Ne toimivat venemoottoreissa suojaamassa pääosin sähkökemiallista syöpymistä vastaan mikä taas tapahtuu vain veden alla.

Ruosteeton suojattu (maalattu) pelti ei ruostu! Ruoste lisää ruostetta ja kaikki tarvis saada pois jos pitkäikäisen haluaa. Vai onko jollakin ruostunut tehdasmaalattu auto keskeltä kattoa, konepeltiä tai takaluukkua ilman mitään kiveniskemiä tms?

Sitruunahappo, hiekka tms. puhallus, ruosteenmuuntimet jne. kaikkia voi käyttää, kaikki toimii. Itse suosittelisin teräslankalaikkaa tai neekerintukkaa putsaamiseen, sitruunahappoa perään ja sitten kunnon maaleilla maalaus puhdistetulle pellille hyvissä olosuhteissa. Ei siis pihalla kosteassa ja kylmässä, vaikka sitten lämpöpuhallin pariksi päiväksi autoon ennen homman aloitusta.

Maaleja on monenmoisia ja kaikilla lienee se oma tapa. Itse vetelisin puhtaalle rasvattomalle pellille 2k-happomaalin ja siihen päälle 2k-epoksin. Epoksi vaikka kahteen kertaan kun pensselillä suditaan. Siihen sitten vaikka thinsulate matto päälle jos äänieristystä haluaa. En käyttäisi kiinteitä massoja sisäpuolella ainakaan vaakapinnoissa kun vesi kuitenkin pääsee sinne massan ja maalin väliin ajan kanssa. Irtomaton voi ottaa tarvittaessa kuivumaankin.
Vastaa lainaten