Tää on hyvä palsta kieltämättä, apua tarjotaan kiitettävästi.
Laitanpa tähän vielä (selvennykseksi?) oireet.
-temppuilu alkoi sillä että eräs aamu sai pyörittää akun lähes tyhjäksi ennenkuin lähti käymään erittäin vaivoin. Ennen lähti heti.
-seuraavaksi ei lähtenyt startista enää ollenkaan. Lämppärissä olon jälkeen lähti hinaamalla heti käyntiin kun kytkintä nosti, mutta ei startista.
-starttipilottia käyttäen lähtee heti käymään ja käy normaalisti. Mutta ei lupaakkaan ilman sitä.
Epäilin hehkujen ja hehkun releen toimivuutta joten:
-hehkut on uusittu.
-nappihehku asennettu.
-lisäksi tankki on putsattu ja koepaineistettu, ylipaineventtiili huutaa jossain vaiheessa joten vuotoja ei ole.
-oireena on myös se, että kun auton on starttipilotilla laittanut käymään, antaa koneen käydä lämpimäksi ja sammuttaa, antaa seistä sammuneena vaikka puoli tuntia, niin sen jälkeen useamman sekuunnin sahauksen jälkeen lähtee vaivoin käymään. Kylmällä koneella ei toivoakaan käydä.
Viittaa vahvasti hehkuihin mutta kun nekin ovat uudet ja nappihehkuakin painaessa mittarivalot himmenevät niin kyllä siihen kiskoonkin sähkö mielestäni menee.
Epäilin myös ilmavuotoa, eli jos jostain ilmaa saa niin siirtopumpun puuttuessa polttoaineen pumppaaminen pumpulle omin voimin kestäisi kauan, mutta tämän vaihtoehdon voi nyt mielestäni poissulkea.
Tämä jakohihnahomma on sellainen että itseasiassa on tullut ajettua jo 10tkm vaihtovälin yli eli se olisi kyllä järkeenkäypää. Itse myös epäilin ajoituksen muuttumista MUTTA kun auto starttipilotilla lähtee käyntiin, niin voiko auto käydä normaalisti ja ottaa kierroksia jos ajoitus on pielessä? Ja haalealla koneella lähtee kuitenkin huonosti käymään..
Eipä tämä tuohon sammuttimeenkaan tai virtalukon pohjankaan oikein mielestäni (enää?) liity kun se haaleana jotenkin käy?. Vai?
Laittakaas dieselimiehet kaikkenne peliin =). Kiitoksia tähän asti!
T: Esko
Viimeksi muokannut farmforest : 03.04.2012 22:11
|