Viestiketju: 4Runnerin lukotus
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 03.04.2012, 18:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gammatus Näytä viesti
No nyt sitten on opiskeltu. Ilmeisestikkään autossani ei ole tasauspyörästön kiinteää lukkoa vain kitkalukko joka käytännössä ei auta vaikeissa paikoissa

Mistäs kannattaisi lähteä hommaamaan perää missä olisi kytkettävä kiinteä lukko??
Tuosta kitkalukosta:

Lukko menee sitä lujemmin kiinni, mitä enemmän vedättää, ja kun sanotaan että ei pidä pahassa paikassa, niin se tarkoittaa että ei pidä tarpeeksi paljon pahassa paikassa.

Tuossa videon pätkässäsi olisi voinut auttaa, jos olisit vetänyt käsijarrun puoliväliin tai tiukemmalle, ja varovasti nitkutellut eteen- tai taaksepäin

Itse aikanaan ajelin bj:llä jossa takana kitka ja etuperä ilman lukkoa,
niin ristiriipunnasta pääsi eteenpäin, kun jalalla pikkasen painoi jarrua, ja kytkintä nostamalla eteni niin pitkään kuin lukko pysyi kiinni, noin 5cm tai enemmän.

Ja tuo vain toisen takapyörän sutiminen kiinni ollessa:
1. se rengas on sutannut itselleen liukkaan kohdan. (liukutakitka pienempi kuin tartuntakitka-> pyörii helpommin)
2. kun kitkalukko lähtee luistamaan niin se luistaa samasta syystä helpommin.
3. rengas on kaivanut itselleen kolon, siis uponnut alaspäin-> renkaalla ei enää niin paljon painoa -> sutii helpommin.
4. Lukko lämpenee luistaessa, lämpimänä ei pidä yhtähyvin kuin kylmänä.

-> Toki kytkettävä/100% paljon maastokelpoisempi, mutta kun oppii ajamaan kitkalukon kanssa, niin pääsee silläkin.....
Kun muistaa ajella "ajatuksen kanssa"
Ja kitkalukollinen perä vaatii ehdottomasti oikean öljyn!
Vastaa lainaten