Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 02.04.2012, 12:45
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Päästikkös Nyyperi nuo jarrut tyhjäksi nesteestä kun laitoit takasia? Käsittääkseni pumppua ei pitäs pästää tyhjenemään.

Mulla on, käsittääkseni ATE systeemin ABSit, vm -92. Poljin on myös tyyppiä arvotaan meneekö pohjaan vai ei. No harvemmin menee kyllä, epäilen enemminkin alipaineen vähäisyyttä/vuotoa kun joskus on jäykkä kuin...hmm..papin jokin pyhä aamuna.

Samaten pumppu jurnuttaa itekseen, varsinkin tollasessa alle 20km/h nopeudessa ja joskus kääntäessä jyrkästi alkaa absi valo paistamaan, kumma kyllä tekee sitä lähinnä kesällä ja kuumalla! Samoin hiljaisessa vauhdissa jarruttaessa jarruvoima tehostuu aivan hillittömästi.
- No kuiteski katsastuksessa aina, tai melkein aina, viimeksi oli takana säätö jumittunut, niin jarrut toimineet OK ja myös ajossa. Jos tollasesta satasen vauhdista lyö jarrun pohjaan niin hidastuu todella tasaisesti ja hyvin...Oon kokeillu! -Katsastusmieskin totes jarruista että ei niissä vikaa oo, tuo tökkiminen ja pumpun jurnutus on ominaisuus...

No kuiteski, onko kellään tietoa mitä vastusarvoja ABS anturit pitäs näyttää? Tiedän ettei pitäs olla oskiloskooppi jotta vois kunnolla testata...Mutta perinteinen tapa on yleimittarilla ja rengasta hiljaa pyörittelemällä. Uudet (käytetyt) anturit ja piuhat olis tallissa...
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten