Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.03.2012, 21:49
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Tosin kaipaavat lievän korotuksen ja kevyehkön panssaroinnin, mutta niin ne kaikki muutkin jos offaillessa alustavaurioilta mielii selvitä
Mun koslassa (RRC + porttaalit) ei oo alustassa minkäänsorttista panssarointia, ja tuloksena N kertaa lyttyyn mennyt tankki (jota on oiottu N-1 kertaa paineilmalla). Äänenvaimennin on ottanut iskua kans, mutta pienellä hitsillä alapintaan tulleet reiät sai jotakuinkin tukkoon. Hieman yllättäen (kun se on sen vaihteiston alla olevan poikittauspalkin suojassa aika hyvin) myös pakoputken y-haaran poikittaisessa osassa on iso lommo, menee vihdoin ja viimein vaihtoon nyt/kohtapuoliin, monta vuottahan se siellä on jo pakokaasujen virtausta vaimentanutkin.

Mut mun mielestä nuo on aika mietoja vauriota. Jakiksen ja käsijarrun puolesta eniten oon pelännyt.

Tankki kun hajoaa, niin uuden tankin suojaan varmaan jotenkin. Uus tankki maksaa kuitenkin parisataa. Vaihteistojen alle on joskus ollut mielessä tehdä jonkinlainen suksi kans, mitään kattavaa panssaria en varmasti laita a) painon b) paskan kerääntymisen ja c) pakoputkien (-> turve -> palovaara) takia.

Vairioiden vähyyden ja panssarointilaiskuuden selittänee osin se, että autolla ei oo oikein kunnolla kolistelu kallioilla taikka kivikossa, enepi tavallista metsämaastoa ja suota on tullut ajeltua.

Siis yritän tässä sanoa että mun mielestä alustan panssarointi ei oo ollenkaan pakollista, jos päässä oleva reikä ei oo liian iso, ja ajomaasto ei oo liian vihamielistä (kiviä, kalliota).

Vakioon aihioon (range/disco/defe) hieman isommat renkaat (range/disco 31"?) ja etuvinssi, tarvittaessa lievä korotus (+1"?) ja lievää pyöränkaarien avarrusta, ja kovaa ajoa. Tällä kaavalla autolla voi vielä ajella kaikki normaalitkin ajot erittäin hyvin.

Sit jos mopo karkaa käsistä niin mikä tahansa auto on vaan hyvä tai huono aihio. Kaikkia joutuu rakentamaan melko paljon että suorituskyky maastossa on hyvä (ja yleensä maantiellä sitten vähemmän hyvä; renkaat/välitykset ainakin on monesti ihan surkeat matka-ajoon).

-Paavo
Vastaa lainaten