Ööh, onpas taas puuhasteltu jotain. Säätelin venttiilit ihan ite mutta tais jotenki kumminnii onnistua ku kilikatus ja savutus vähenty. Nii ja suuttimien vaiholla rupes tulemaan sitten mustoo utua putkesta, yritin säätää syöttöä pienemmälle mutta repäsin sormen lemmarin kulmaan auki ni alko sapettammaan sen verran että säätelen sitten joskus loppuun..
Jännitten säätimestä oli hitsannu käret ja hiomapaperilla "pyyhkäsyn" jälkeen rupes lataamaan, oli sen verran raju hitsaus että uus on ostettava ja jätettävä nykynen hätävaraks.
Tero asenteli polttoaine letkun nätisti auton alle ja veteli vähän virtapiuhoja ja läpivienti juttuloita asenteli. Hirvittävä on muuten mutkien määrä siinä alkuperäisessä putkistossa, varmaan japsit asentamisen ilosta käännelleet aikanaan putkea sinne auton alle.
Pesin koneen sisältä päin liuottamalla konetiski tapletin vesien sekaan ja pyörittämällä lämpimäks, sieltähän tulikin melkosta sotkua sitten ulos, ehkä ku satalitraa olin laskenu koneen ja lämppärin kennon läpi vettä ni rupes melkein puhasta tulemaan.
Tero huolti vinssiä samalla ku käänteli vapautus vipstaakia, jostain kulkeutunu vettä tuonnekkin. Pitäsköhän turskauttaa vinssiin moottorin ja vaihteiston "pohjaan" jotkut 6millin reijät että pääsis vesi pois ku jotenki näkyy aina vesi vinssin sisälle osaavan
Tommonen 100/200 audin syyläri löyty keulille, on tarpeeks matala että mahtuu vinssi mahollisimman taakse, tuo sen päälle ja pelti vielä kunnialla kiinni. Hahmoteltiin flektiä siihen kylkeen ja mikälie nimeltään tuo pelti siihen ympärille siinä toivossa että imeksii paremmin ilmaa koko jähyttimen läpi.
Takaa otin murikan irti simmilevyjen lisäystä varten ja öljyjen poiston yhteydessä tuli ekaks noin litra vettä ja sitten lopuks semmosta lusikoitavaa öljyripulia. Ihme ettei ollu vesi tehny tuhojaan kummemmin laakereille tai välityksille. Semmonen perkele vaan selvis ettei tässä mitään kitkalukkoa kyllä takanakaan ole. Joskus muistaakseni pyörittelin kyllä takapyörylöitä pyörät ilmassa ja olevinaan oisivat samaan suuntaan rullanneet, noh hälläkö väliä Teutori nappasi murkulan lähtiessään kainaloon ja huomenna "kytkee" työmaalla tasauspyörästön lukkoon
Pitänee lirauttaa laatikoistakin oilit ulos ja kahtoo minkäsorttiset ripelit siellä on.