Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Ja seuraavakaan auto ei maksanu mitään??? Ja sitä seuraava?
Tuolla logiikalla esim. jonkun tehtaan pitäisi pudottaa tuotteen hintaa heti kun joku kone on maksettu samoin kuin rekkamiehenkin eli heti kun rekka on oma niin hinta alas.
Tarpeeksi kaunaisesti kun tuota asiaa pyörittää niin kyllä sen aina saa näyttämään tienestiltä mutta joskus se auto on vaan vaihettava oli sitten uusi taikka vanha.
Ja koska edelleenkään tässä ei ole valtio välissä mitenkään niin yksikään veroeuro ei mene ohi urpilaisen. Paitsi jos ne työajot ajetaan itäaineella. Mutta niinhän ei tee mikään rekkafirmakaan.
|
On tuossa kilometrikorvauksessa huomioitu auton arvon aleneminen.
"Polttoaine muodostaa vain osan kilometrikorvauksista. Nykyisestä 45 sentistä sen osuus on 10,85 senttiä, eikä esimerkiksi bensan hinnan muutoksilla siksi ole isoa muutosta korvaukseen. Polttoaineen keskihinta tarkistetaan vuosittain syksyllä Tilastokeskuksesta. Kilometrikorvaus koostuu niin sanotuista kiinteistä ja muuttuvista kustannuksista.
Isoimman osan muodostavat kiinteät kustannukset, eli lainan kuoletukset, lainan korot ja vakuutukset. Muuttuviin kustannuksiin luetaan polttoaineen lisäksi esimerkiksi voitelu-, rengas-, huolto- ja korjauskustannukset".
Ihan turha väittää, ettei kilometrikorvauksilla kikkailtaisi. Helppohan sitä on tekaista ajopäiväkirja, jonka mukaan yritys maksaa verotonta kilometrikorvausta ja vastaavasti vähemmän tuloveron alaista rahapalkkaa.