Keulasta irto osat purin jotta pääsee ruostevaurioita kartottamaan.
Olihan niitä ja lasikuitua, pakkelia, saumamassaa, paikka peltiä ja ruostetta reikineen.
No onneksi on mikki keksittu ja peltiä pystyy leikkaamaan.
Puskurinkin nappasin irti ja olipa mukava sitä oikoa kun oli taipuisaa terästä. Aikoinaan koitin Jeep Comanchen puskuria oikoa, niin eihän siitä mitään tullut vaan piti puskin leikellä palasiksi ja palt oikoa ja sitten hitsata takasin yhteen.
Tässä muutama kuva hieman ruosteisesta keulasta.
Koko keula
Oikea kulma. Onneksi on vielä lampun reijjän ypärystä tallella niin siittä saapi pahville tehtyä mallin toiseenkin kulmaan.
Vasemmastakin kulmasta löytyi pehmeää, lasikuitua, pakkelia, saumamassaa ja reikiä. Mitähän ovat volvon tehtaalla vundeeraneet kun on tuohon lampun vasemallepuolelle tuollaisen kämmenen kokoisen aukon jättäneet ja väljän muovikannen sille vain tehneet? Vuosien sateet ovat sinne menneet ja kuvasta näkee miten käy?
Tästä ruvetaan pikkuhiljaa hitsailemaan.
t. Ismo Ämmä