Katsoin tuolta suzukin räjäytyskuvista noita takajarruviritelmiä SJ410 tyyppi 2:sta ja sitä löytyy kolmena eri versiona,
- tuo vipuvarsisysteemisäädin
- runkopalkin kyljessä oleva säädin
- ilman säädintä, jolloin edestä taakse saakka mene kaksi erillistä jarruputkea
Aloin tuossa tuumia, että voisiko tuon säätimen jättää pois kokonaan. Eri nettijutuissa liittyen tuohon levyjarrumuutokseen esiintyy tarvikkeena säädettävä venttiili takajarruille. Kun sekä edessä että takana on samat jarrusatulat 51 mm männällä tuo kehoitetaan säätämään arvoon 50-70%.
Minulla on nyt edessä alkuperäiset 51 mm jarrumännät ja takana 38 mm männät. Tästä voi laskea, että samalla jarrupaineella takajarrujen voima on 55% etujarrujen voimasta. Eli ilman tuota säädintä asettuisi tuonne 50-70% väliin joten voisi olettaa että takajarrut eivät lukkiudu ennen etujarruja.
Minkälaisia kommentteja ajatuksesta?
JK. Ja niitä jarruputkia ei sitten kannata alkaa itse vääntämään - varaosaliike tekee koko putkisatsin uusiksi hintaan 70€.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
|