Viestiketju: sj410 olkatappi
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 18.03.2012, 21:48
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eissä Näytä viesti
Joooh....

suzukista aloin murroksia vaihtamaan, samalla huomasin että olkatapin laakerit ihan loppu!
Samalla pisti silmään stefojen kunto.

Elikkäs nyt kun käyn uudet olkatapin laakerit hakemassa, kuinkas saan ne laakerit shimmattua kohilleen?? tai siis mikä on hyvä välys.

Tota vetoakselin stefaa saa motonetistä ja ne haen sieltä!
mites se navassa oleva stefa, onko kenelläkään kokoo tiedossa kun tuosta vanhasta ei numeroita nävy.

Kiitos ja kumarrus.
Tein juuri äsken omaan projektiin kyseisen laakerivaihdon. Minulla oli molempien olkatappien alla 0,5 mm shimmilevy ja ne olivat ihan OK myös uusille laakereille.

Oikean säädön hain digitaalisella kalavaalla. Kun akselipallukan tiivisteet on pois ja raidetanko irti niin akselipallukan raidetangon pallonivelenreikään laitetaan kalavaaka ja katsotaan millä voimalla lähtee kääntymään. Oikea arvo on 1.0-1.8kg. Katso tarkemmin kuvakansiossani Suzuki-tekniikkaa - laitoin sinne aiheesta kaksi kuvaa.

Navassa olevan stefan koko on Du 68 mm, Ds 50 mm ja leveys 7mm mutta se ei ole ihan tavallista tyyppiä koska siinä on ulkohuuli. Itse hankin kaikki laakerit ja stefat Saksasta www.gew24.de.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...

Viimeksi muokannut ruxu : 18.03.2012 21:57
Vastaa lainaten