Viestiketju: mitä eroa?
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 13.05.2004, 12:04
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Nii kuten junnu sanoikin hyötyä on esim. jyrkässä ylämäessä johon joudut pysähtymään ja lähtemään liikkeelle. Melkosta kytkin kaasu kikkailua manuaalilla että pääsee liikkelle enempiä revittelemättä tai valumatta taaksepäin. Samoin vaihteen vaihto voi olla jossain tilanteissa hankalaa manuaalilla esim. soramonttukisoissa moni hyytyi mäkeen isolla vaihteella, eikä ehtinyt shiftata tarpeeks nopeesti pienemmälle vaihteelle ennenkuin vauhti hyytyi. Jotkut pitävät huonona puolena automaatissa jos joutuu tekemään ykköspakki heijjaamista mutta mielestäni sekin onnistuu hyvin kun omaa vaan oikeanlaisen shifterin (ei mitään räikkää). Automaatti antaa myös hieman anteeksi pitkiä välityksiä. Huonoja puolia ei siis juurikaan ole ja omasta mielestäni automaatti on paras off road käyttöön. Ja jos haluaa parasta molemmista maailmoista niin automaatti manuaalikoneistolla!

nimimerkillä : Kytkinlevyn haju on tuttu !

-http://www.G-69.tk - http://g-69foorumi.no-ip.com -
Vastaa lainaten