Näytä yksittäinen viesti
  #502  
Vanha 17.03.2012, 11:29
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii Näytä viesti
Autoa on pitkään vaivannut "hyytyminen" 2000 rpm:n tienoilla kun vähänkään antaa kaasua. Nyt on alkanut käydä sietämättömäksi, matkavauhdin ylläpitäminenkin alkaa olla maantiellä työn takana. Kun painaa kaasua liikaa, alkaa nykiä ja paukutella pako- tai imusarjassa. Eli pintakaasulla kiihdyttämällä pääsee vauhtiin, mutta ylämäet tuottaa tuskaa. Kovemmilla kierroksilla (>3000) menee paremmin. Epätoivon vallassa ja kun vikaa ei ole löytynyt johdotukssta, mittailemalla antureita jne jne niin on ollut pakko ruveta enemmän tai vähemmän arviosta vaihtamaan antureita.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Saman tyyppisiä oireita oli kun b-pumppu tuli tiensä päähän että ehkä kannattaa mitata minkälaiset on pensanpaineet.
Sieltähän se vika löyty bensatankin sisältä. Pumpun ja läpiviennin välisen letkun toisen pään klemmari oli kiristämättä! Joskus tuo pumppu ilmeisesti vaihdettu ja ollu vaihtajalla kiire... Että näin.

Kiitokset Pertsille vian jäljille johtaneesta vinkistä sekä köyhän miehen bensapainemittarin rakennusohjeista ja muillekin asiaa kommentoinneille.
Vastaa lainaten