Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HAILUXI-07
Oletteko lastuttaneet Hiluxien moottoreita? "onko järkee vai ei" tuossa lastuttamisessa?
Jotenki vain tuntuu että vääntöä sais löytyä alemmilta kierroksilta, olisikohan jossain 1500- 1700 kierroksen paikkeilla missä lähtee vetämään?, en nyt vihtis lähtä kokeileen asiasta tehen.
|
Tokihan siinä järkee on. Samassa kohtaa se vääntöpiikki pysyy, mut kun sitä on koko alueella enempi ni helpompaa on ajelu.
Mulla oli hetken aikaa Avensis D-4D -01 kakkosautona. Siinä samat oireet, ennen 1800 r/min ei tapahtunu mitään, sen jälkeen sitten jotenkin. Myin pois ja ostin Verso-korollan D-4D -05, siinä sama 2-litranen kone mut säätyväsiipisellä turbolla. Ihan eri luonteinen, tää lähtee ahtaan jo jostain 1300 r/min, vääntää hyvin jo reippaasti alle 2000 r/min, mut parin tonnin päällä on selvä vääntöpiikki. Steinbauerin lastupurkki ollu kiinni niin pärjää maantielläkin (ilmotettu 141 hv/340 Nm).
Onkos tää kyseessä oleva Hilu nyt 75 vai 88 kW? Tuolta voit katella teho ja vääntökäppyröitä boksilla:
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?car_type=8247 Sama osanumero käy yleensä moneen muuhunkin Toyotaan, joten saattaa löytyä käytettyjäkin parilla sataa saksanmaalta.