G:n jarrujen ilmaaminen
Jarrupolustimen polkijaa ei koskaan löydy juuri silloin, kun sitä kaivattaisiin. ("Myöhemmin kyllä, tai ehkä huomenna.")
Tuo ongelma on hoitunut niin G:ssä, kuin muutamassa muussakin autossa yksin seuraavasti:
Käsin pumpattavan öjynvaihtajan (sellaisen sankoruiskun näköisen) imuletkun päähän pätkä letkua, joka sopii jarrujen ilmausnippaan. Letku sen verren pitkä ja notkea, ettei se luista pois nipasta, kun sitä avaa.
Jarrunestesailiö täyteen, korkki auki / imusäiliöön muutamalla painalluksella alipainetta / ilmausnippaa hiukan auki (niin paljon, että läpinäkyvässä letkussa lähtee kuplat liikkeelle).
Nipan juuresta, tietty falskaa hiukan ilmaa imusäiliöön, mutta mukana menee pääasiassa kuitenkin ilmaa ja jarrunestettä jarrujärjestelmästä
Kun ilmakuplien lisäksi alkaa tulla enevässä määrin jarrunestettä on ilmat todennäköisesti pois, ilmausruuvi kiinni ja poljintunnetta kokeilemaan.
Ehkä, jos epäilet, voi vielä vähän imaista varmuuden vuoksi kerran tai pari.
Huom ! varo, että et vedä jarrunestesäiliöä tyhjäksi, tai saat koko järjestelmän täyteen ilmaa.
Tietenkin samalla tavalla onnistuu G:ssä lukkojen ja kytkimen nestepiirien ilmaus.
Kokemusta ei ole, mutta varmaankin sähköisellä öljynvaihtajalla pääsee samaan.
|