Viestiketju: Lehtijousen taonta
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 13.03.2012, 10:54
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Pystyiskö tuossa hyödyntämään paineilmavasaraa sopivalla kärjellä vai jääkö liian kevyeks hieronnaks. Meteliä ainakin tulis!
PaineilmaVASARA vois toimiakin, mutta perinteisellä paineilmataltalla ei tapahdu mitään

Muutaman jousen olen takonut, ja käsien päälle se käy. 3 paksua hanskaa päällekkäin kiinnipitävässä käpälässä helpottaa niiden ei-niin-tarkkojen lyöntien kanssa.

joku 450-650g pienipäinen vasara riittävän pitkällä puuvarrella on hyvä. Pallopää tekee mielestäni liian terävän jäljen. Joku 5c kolikon kokoinen jälki on ok. Reilun kokoinen alasin tekee hommasta huomattavasti helpompaa. Itse olen takonut leveyssuunnassa jousen keskiosaan, en reunoin paitsi vahingossa.

Norra on aina suorin lehti pakassa ja lyhyin lehti kaarevin. Näin pakka kantaa kuormaa ja joustaa progressiivisesti.

Sitten vielä "kehuja" oikeista jousipajoista. Eräskin riihimäen ajoalueen mukaan nimetty takomo teki aikoinaan mittatilaustyönä mulle offi käyttöön pidemmät pakat suskaan eteen. Kone vasaran jälkiä oli n.5cm välein lehdissä eli n.20 iskua/lehti. Eihän ne kestäneet yhtään mitään. Itse nakutin niihin sitten vieri viereen sopivalla vasaralla ja kestivät n. 2000% paremmin kuin "takomon" ammattilaatu
Vastaa lainaten