Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T
Mersun commonrail (CDI) koneissa ei suuttimen pohjatiivisteen vuotaessa ylös nouseva "karsta" pääse moottoriöljyn kanssa tekemisiin ollenkaan.
Se nouseva "karsta" on ihan diiselin ja pakokaasun sekoitusta.
Täten se ei pilaa moottoriöljyä ja ei samalla tuki öljykanavia kuten joissain muissa merkeissä.
|
Mitä minulla kokemusta, niin tuo suihkun/kannen välisen tiivisteen vuotaminen ei AIHEUTA merkittävä ongelmaa öljyihin, ongelmat alkaa muualla enen sitä
Siis tuo mb cdi:n "sihahtelu" hoitamattomana aiheuttaa (ensimmäisenä) kanteen uran, pystyy koneistamaan paikallaan, sitten palaa äänieristysmassa
muovikopan alla, sitten kärsii suuttimien alapää, sitten palaa liittimet suuttimille....
P.S kun tuo suuttimen tiivisterengas pettää, niin tuo moottorin suojamuovi
voi olla lujassa, kun tuo äänieristys on palanut...
Ensimäisessä k.o ongelmassa meni vartti, ennenkä uskon että se on vaan noilla pulteilla kiinni

lähti se irti, kun otti kunnolla kiinni, ja repäsi
Ja tuon ongelman hoitoon käytettiin mm. paineilmarautasahaa....