Näytä yksittäinen viesti
  #311  
Vanha 12.03.2012, 23:19
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus


Villerin ja allekirjoittaneen eilen illalla käymä skype keskustelu...


Talvisota tuli sodittua, jeeppi haavottui mutta pikaisella JSP:llä käynnillä selvittiin ja vahinkoittunut raaja kuntoutetaan nyt euromasterin sotilassairaalassa tekemällä jonkinsortin keinoihonsiirtoa. nyt kun kaikki pakolliset on tehtynä hetkeksi niin ei kai se auttanut kun ottaa neuvosta vaari ja ajaa jeeppi talliin...


...ja ruveta katsomaan sitä pako-sarjaa, tosin ihan pienellähän se ei sieltä näy.
bemaripoju poikkes siinä ja joutu heti työhön, nostettiin konepelti pois ja aloittelin irrottelemalla keulapalan valoineen päivineen pois, samoin kerkisin muutaman pikkujohdon ja letkun nyppiä irti ennenkun oli pakko mennä katsomaan top gearia.. (hyvä jakso btw, räikkönen vieraana ja ajoivat rallycrossia)


tänään sitte jatkoin siitä etupäästä vielä lisää, jäähdyttimet pois ja ilmastoinnin lauhduttimen käänsin vaan sivuun kun ei viitti aineita maailmaan päästää. Aika hyvin oli letkuissa varaa kääntää se siitä apparin puolelle pois tieltä. Remmistä oli pakko ottaa kuva että tietää kuinka se kuuluu, se mallikuva kun meni vanhan tuulitunnelin mukana roskiin.


Kauhea määrä letkua ja piuhaa sekä yks imusarja, jonka pultit muuten aukes ruosteisesta ulkonäöstään huolimatta aivan vaivatta tuli poistettua. Löytyhän se pakosarja sieltä, sopivasti näkyy olevan rikki, en ole sitä kunnolla nähnytkään, peilillä vaan kurkkinut vuotokohtia aikasemmin.



tässä vertailuna tuleva ja menevä malli pakosarjasta, vanhassa näkyy valkea raita tossa keskellä.



putki on lähes poikki, semmonen sentin kaistale ehjää tossa oikeassa reunassa.



sama vika 1 sylinterin putkessa, ei yhtä selvästi nähtävissä mutta lähes täyden kierroksen tässäkin.


takimmaisessa ei niin paha, rikki kuiteskin.

Noissahan on ihan tyyppivikana se että pakosarja murtuu, isot lämpötilanvaihtelusta muodostuvat jännitykset kuormittaa sitä jatkuvasti. Putkessahan ei ole itsessään mitään jousto-osaa, se on ainoastaa taaempaa tuettu jakolaatikon kanssa samaan kannatinkumiin jotta muka tärisee tekniikan mukana samaa tahtia.

Suurin syyllinen silti ameriikafoorumien mukaan on vialliset moottorin kumityynyt, etenkin se pakosarjan alla oleva joutuu kovalle lämpörasitukselle ja kumi haurastuu.



Mulla se kannakekumi on tämän näköinen, kai ton juuri jo joutais vaihtamaan.

luulisin että pelkästään pitämällä jakiksen ja koneen kannakkeet kunnossa säästyy aivan varmasti yhdeltä pakosarjan vaihdolta.



Tommoseen vaiheeseen se nyt jäi, täytyy jatkaa taas kun kerkiää, luultavasti ensimmäisenä vaihdan noi kannakkeet jonka jälkeen rupee irtoamaan taas koneesta lisää osia.

Viimeksi muokannut Rytari : 13.03.2012 00:01
Vastaa lainaten