Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 12.05.2004, 07:41
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

No eipä vähä mitään...
Runkoja on helvetisti erilaisia ja erimateriaaleista tehtyjä. Rungon jäykkyyteen ja siten nielaisukykyyn vaikuttaa myös kylkikumin (ja pintakumin) sitkeys, shoreluvut ja se kuinka paljon kumia siinä on. Myös erilaiset kyljen kuvioinnit vaikuttavat jonkinverran. Pintakumin kuvionti vaikuttaa hyvin paljon myös rungon käyttäytymiseen (esim, Thornbirdiä-kuvionti pituussuuntaan, ei voi matalapaineistaa samallatavalla kun Boggeria-kuviointi poikittaissuuntaan, irtoo vanteelta HUOMATTAVASTI helpommin) Renkaan rungon sisällä olevat kudoskerrokset ovat eri renkaissa erilaisessa kulmassa toisiinsanähden (eritoten ristikudosrenkaat) eli karkeasti: kudokset jyrkemmässä kulmassa renkaan poikkipintaan nähden=parempi pisto ja viiltosuojaus / loivemmassa kulmassa= parempi jousto eli nielaisukyky. Eri kokoiset renkaat, vaikkakin saman merkin sisällä tehdään erilaisille rungoille, eli kudosten kulma on erilainen ja joskus myös kudoskerrosten määrä vaihtelee myös kokojen välillä.
Siis muutamia eravaisuuksia mainitakseni...
Jos tähän kirjottelis kaikkien "MT" renkaiden eroavaisuudet, tästä tulee romaani. Soita 09-47891200 tai odottele kun meidän nettisivut lanseerataan uudessa kuosissa, niin sinne on tulossa yksityiskohtaisempia detaljeja erilaisista suomessa myytävistä maastorenkaista. (jotain tarinaa löytyy myös tällähetkellä nettisivulta)

Vastaa lainaten