Autoa on pitkään vaivannut "hyytyminen" 2000 rpm:n tienoilla kun vähänkään antaa kaasua. Nyt on alkanut käydä sietämättömäksi, matkavauhdin ylläpitäminenkin alkaa olla maantiellä työn takana. Kun painaa kaasua liikaa, alkaa nykiä ja paukutella pako- tai imusarjassa. Eli pintakaasulla kiihdyttämällä pääsee vauhtiin, mutta ylämäet tuottaa tuskaa. Kovemmilla kierroksilla (>3000) menee paremmin. Epätoivon vallassa ja kun vikaa ei ole löytynyt johdotukssta, mittailemalla antureita jne jne niin on ollut pakko ruveta enemmän tai vähemmän arviosta vaihtamaan antureita.
Nokka-akseln asentoanturia vaihtaessa huomasin että virranjakajan ratas on aika kulunut, ja jakajassa on jonkun verran välystä. Virranjakajan kehää pitkin mitattuna välystä on noin 3-5mm.
Näyttääkö tuo ratas kokeneempien silmään miltä? Ja paljonko välystä saisi olla vai eikö käytännössä mitään?
Ja se anturin vaihto ei muuten auttanut.