Viestiketju: karjapuskuri
Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 10.05.2004, 18:18
tug3 tug3 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.02.04
Sijainti: Kello-koski, Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Jos intoa riittää, muttei ihan kaikkea viitsi tehdä itse (ja hiukan tuuriakin mukana), niin voi säätää samaa mitä itse puuhasin.

Satuin saamaan hyvin edukkaasti VW Transporter (T3) rosterista tehdyn kengurupuskurin. Kun sitä Naperoni (-87) keulaan sovittelin, niin totesin sen käyvän siihen lähes sellaisenaan. Eikun rälläkällä poikki oikealta korkeudelta ja hitsaamaan suoraan omaan puskuriin kiinni. Hiukan tukea puskuriin kiinnityskohtien ympärille (taakse ja eteenkin) ja se on siinä.

Eihän se vieläkään mitään *kunnon* rautaa ole, mutta pystyputket 40x60x2mm neliöprofiilia ja vaakakaaret 40x1,5mm putkea. Ja kun kiinnityspisteet on alkuperäisessä puskurissa (heti runkopalkkien sisäpuolella) niin eiköhän siinä kestä. Tosin voisi siihen vielä yläkiinnikkeet vetää koriin konepellin etureunan ali, mutta hiukan mietityttää, kun puskuri on rungossa kiinni tietty suoraan ja kori tyynyillä...

Eli kannattaa katsella myös muiden kärryjen puskureita (jos tielle halpa semmoinen sattuu) ja sovitella keulille. Tuo transun kengururauta sopi Naperoni keulaan kuin olisi siihen tehty...

--
- Mitä eroa on maastoautolla?
- Sitä mutasempi mitä pörisee.
Vastaa lainaten