Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari
onkohan noissa jollain huippunopeus rajotettukkin, vakiovälityksillä ja pikkupyörillä kiitorataa joskus mittasin, silloin ei toki jaksanut 4:lla vetää rajottimelle mutta kyl se vauhdin toppas kolmosellakin sopan saannin lopettamalla
|
Ainakin HO- versioissa on laitettu rajoittimet, olen nähnyt ~116mph ja ~90mph lukuja noille.. Poliisiversioista en sitten tiedä, liekkö ne ollut rajoittamattomia. Tosin ei kai tuollaisella kukaan uskalla noin lujaa edes ajaa, ainakaan korotetulla

Renixeistä en tiedä onko niissä rajoitin, koskaan en ole tutkinut. Muistan kun joskus 90- luvun puolivälissä asuttiin Malesiassa ja meillä oli silloin vielä ihan uusi Cherokee (itsellä ei kyllä vielä silloin korttia ollut), mittarin mukaan motarilla meni reilut 170kmh - sitten tuli ylämäki ja vauhti hyytyi
edit: Niin juu, on tuossa minun 5.9 Grandissakin rajoitin, taitaa olla samoten jossain 114-116mph tietämillä. Enpä minä ole kyllä sillä koskaan ajanut kuin ~160km/h (kun oli vielä vakio), mutta tuntui siinä kulkupuoli riittävän vielä ripeämpäänkin menoon. Tosin ei se kovin nautittavalta enää tuntunut jäykkäakselisella lotjalla, joten olen sen jälkeen pitäytynyt nopeuksissa 120km/h tai alle. Hetkellisen kulutuksen mittaria en edes uskaltanut vilkaista
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari
milläs muuten ootte saanu pysyyn äänenvaimentimet ehjänä
kysyy epätietoinen nimimerkillä "kolmas jo menossa"
|
Hyvä kysymys, Grandistä meni alkuperäinen höpinäpönttö vissiin ekalla tai tokalla (oikeasti helpolla) reissulla lyttyyn, hieman kolmannen jälkeen se tippui kadulle kun heitin työkaveria kotiin. Nykyinen pönttö on pysynyt ehjänä, mutta putki ottanut kiinni edempää ja vuoti pakosarjojen ja alastuloputkien liitoksesta. XJ:ssä taisi mennä vain yksi pönttö kun se oli vielä matalampi joskus. Siinä vaiheessa kun nyhdin katalysaattorin irti, niin laitoin pöntön mahdollisimman ylös ja eteen, osittain keskipanssarin suojaan muistaakseni. Ei ollut koskaan ongelmia sen jälkeen vaikka miten raapi maha kivikoissa - ennemmin rikkoi takakardaanin.