Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 03.03.2012, 09:45
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
cumminsin 5.9 kiertää 2500.. melkonen kierroskone..

kyllä noi kiertävät diiselmoottorit esim. nissanin ja mersun on kohtuu paskoja normi maantie ajossa.
aiheuttaa sitä vitutusta.. toisin kuin sellanen kone joka lähtee kaasuu painamalla tasaisesti vetämään ja voi vaihteen valitsimella vaihdellaan isompaa.. ilman mitään raivoavaa vingutusta ja huudatusta kytkin tykitysestä puhumattakakaan..

No, missäs moottorissa on sitten paras käyttöalue...maastoon tai maantielle? Mua ainakin ärsyttää ajaa nykyajan "power dieseleillä" käyttöautona, joissa vahva veto alkaa 1700rm ja loppuu 2800rpm...joutuu kokoajan lappamaan vaihteita ja tosiaan tyhjäkäynnillä aivan hengetön (automaatin kanssa toimii kyllä). Eli tilanne on ihan sama jos veto alkaa jossain museomoottorissa 1000rpm mutta loppuu 2500rpm? Jos veto alkaa 1500 tai 1800 rpm ja loppuu vasta 5000rpm niin onhan siinä pelialuetta ihan eri tavalla, oli se sitten maastoauto tai käyttöauto?

__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten