Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juzzi77
Onko tuo 175mA sellainen kulutus, että se muutamassa päivässä vie tyhjäksi 2kpl 95Ah akkuja? Ei mielestäni. Kyllä tuon kulutuksen saisi varmaan tippumaan tuonne 50mA tietämille jos ottaisi kellon ja soittimen sulakkeen pois. On kyllä aika mystinen juttu.
|
Pojan bemarissa taisi olla 10-20mA vuotovirta, kun sitä viimeksi mittasin. Oli akku hiipunut ja varmistin, paljonko peruskuormaa on. Siinä on joku keskuslukon valvontasysteemi päällä. Vaihtelu johtui siitä, että valvonnan merkinä oleva ledi vilkkuu.
175mA tarkoittaa n. 4Ah vuorokaudessa. Vaikuttaa aika paljolta. Kyllä kunnossa oleva akku pitäisi sillä viikon pärjätä, mutta sitten se on jo akun hyvinvointia uhkaavassa alilataustilassa. Jos akut on olleet vajaana pidempään jo muutenkin, niin voivat olla jo heikossa hapessa. Uusikin akku voi olla huonossa kunnossa, jos on ollut pitkään (vuoden?) kaupan varastossa hapotettuna eikä ole ladattu välillä.
Minä kävisin kaikki sulakkeet läpi nyt ensimmäiseksi yksi kerrallaan. Silloin ei tarvitsisi pohtia, minne ja minkä verran virtaa menee, vaan sen tietäisi.
Hehkut ja muut sellaiset paksun sähkön vaativat on omilla sulakkeilla moottoritilan puolella johdotettuina.
Monissa autoissa on tavallaan pääsulakkeena sellainen johtolenkki, eli kaavioissa/suojamuoveissa lukee fusible link tai vastaavaa. Sen takana on muut sulakkeet. Se kannattaa kokeilla myös avata. Jos sekään ei vaikuta, on vikapaikkoja jo todella vähän jäljellä.