No lataako noista mikään???
Kaivellaas muistin sopukoista laturi juttuja, eli voi mennä pieleenkin. Se latauksen merkkivalo maadoittuu roottorin kautta ja sammmuu siinä vaiheessa kun laturi rupeaa itse tuottamaan magetointi virtaa eli se herätteen 12 volttia kohtaa laturin magnetointi 12 volttia.
Samoin jos laturi lataa liikaa eli megnetointi jännite nousee liian korkeaksi niin taas valo alkaa miiluamaan koska se laturin magnetointi jännite nousee ja rupeaakin maadoittumaan sen merkkivalon kautta sinne plus puolelle.
Ja W nasta lienee vaan kyketty sinne laturin yhteen vaiheeseen ennen tasasuuntausta joten jos sinne tulee jännite niin diodi vuotaa silloin virtaa sinne laturiin päin.
Diodi vika taas syntyy usein siitä kun laturin ja akun välinen yhteys katkeaa ja jännite pääsee nousemaan liian korkeaksi koska se latauksen säädin ei pysty pitämään sitä hanskassa ilman kuormaa.
Eli arvaus kuuluu että laturissa/-reissa on diodi vika joka johtuu siitä että laturin ja akun väli on katkennu moottorin käydessä. Esim. johdon tai sulakkeen katkeaminen. Tai pääkatkaisija on auennu vauhissa tms.
Joissain Sisuissa oli kytketty laturin paukkuvirta pääkytkimen "yli" ihan siitä syystä ettei kateelliset automiehet päässy tekemään Sisukuskille jäynää eli kahvitauolla kilpailijan autosta pääkytkin auki koneen käydessä ja hep. auto on seuraavana päivänä poissa ringistä.



Ja tässä tietenkin pääkytkin oli plus puolella.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.
Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.
Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa
Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä
Antsan Tuubi