Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan
Kerros lisää mitä jouduitte muuttamaan/vaihtamaan ?
Onko esim suuttimet ihan orggis tdi:n ? Entä pumpun syöttö ja mihin ajoituksen laitoitte?
Kyselyikä 
|
Juu, ei salaisuuksia.
- suuttimet on ainakin toistaiseksi 1Z vakiot
- pumppu 2,5TD Ducatosta, muistaakseni vm-93 ja tietenkin suoraruikkari, 0 460 414 103 eli 11mm nestepäällä. Passaa suoraan 1Z pumpun korvakkoon vain takapään rauta pitää ottaa entisestä.
- pumpun remminpuoleinen pääty ja akseli on lyhyempi kuin 1Z alkuperäisessä joten remmipyörä ei passaa vanhasta. Pyöräksi tuli VW AGR koneesta säädettävä malli jonka siis tarvii napoineen. Remmin linjaus ei passaa suoraan vaan pyörä pitää kääntää ympäri ja sitä varten pyörän pullea ulkosivu pitää sorvata suoraksi. Tuolla setillä remmin linjaus on sitten todella hyvä.
- ennakkoa kokeiltiin 0,8->0,9->1,0mm. Tuolla 0,8:lla kitkusi ja kärysi ja otti laiskasti jenkaa, 0,9mm parempi ja 1mm sitten vaikutti noin paikallaan hörnyytellen aika hyvältä ja pakoputkestakaan ei tullut enää kuin ruusunnuppuja.
- pumpussa oli Ducato elämänsä jäljiltä vielä sinetti syöttöruuvissa mutta sen joutui valitettavasti poistamaan ja syöttöä suurentaan 2 kierrosta. Tuo vaikutti aika maltilliselta syötöltä, pikkusen pöläytti mustaa kun paikallaan pöräytteli.
- ajoituksen ja syötön säädöt pitää sitten kokeilla kun saa kapineen liikkelle ja vähän ahtoja mukaan hommaan.
--Mika