Näytä yksittäinen viesti
  #44  
Vanha 06.05.2004, 10:58
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No siis mitä tällä hain, on:

Saako 1991 alkuperäisesti-suomi-henkilöauto-subbarin (josta siis on maksettu 50% autovero) muutettua 2-paikkaiseksi pakettiautoksi ilman, että tarvitsee maksaa suuria autoveroja? Siis sillä tavalla, että heivaa käytännössä kaksi riviä penkkejä talliin, tukkii kiinnikkeet hitsaamalla tai katkoilla ja ajaa konttorille leimaamaan muutoksen?

Tällä tavallahan subbari täyttäisi nuo 23 ja 24 pykälien vaatimukset (luulisin, en ole vielä lukenut kuin piru raamattua) tavaratilan koosta ja kantavuudesta yms, jolloin sen pitäisi olla kelvollinen alennetun autoveron pakettiautoksi. Pakettiautonhan on saanut alennetulla autoverolla, jos siinä on ollut tarpeeksi tavaratilaa, tarpeeksi vähän penkkejä ja jos tila on ollut 7-9m3 on saanut asentaa jopa tilapäisistuimia.

Jos taas on halunnut pakusta maksaa täyden veron, on sen saanut henkilöautoksi, juuri niin monella penkillä kuin on mahtunut (esim. "bussi"-hiacet), vai olenko ihan metsässä?

Ja lisäys: Luin tässä välissä noita mitta vaatimuksia, ja subbarin kohdalla kaatuu ainakin siihen, että tavaratilan korkeus on alle 1,3m. Eli mittavaatimukset 3m3 ja 1,3m korkea. (http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=265)

Ja sitten taas hieman faktaa, AKE:n sivuilta, Eli asia on kuten arvelinkin...:

"Ennen 3.5.1993 maahantuodun maastohenkilöauton muuttaminen [SNIP] Muutoksesta ei ole veroseuraamuksia, jos maastohenkilöauto muutetaan pakettiautoksi, joka täyttää autoverolain 23 ja 24 §:n ehdot [SNIP] Muutoksesta on maksettava autoveroa, jos maastohenkilöauto muutetaan [SNIP] pakettiautoksi, joka ei täytä autoverolain 23 ja 24 §:n ehtoja" - http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=1068

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten