Pakko näprää itekku oon huomannut et muiden tekemät jutut on aina tehty sinne päin... =) Prätkällä ehdin ajaa pari tonnia ennen viime talvista koneremppaa, mersulla ehkä 600km... Ja niin mikä mies se semmoinen on joka ei rakenna jotain laitetta konetta myöten uusiks kerran vuodessa? =) Ehdotuksia ens talven projektiks kellään?
Limppuhan tuosta mun vehkeestä on jo poistettu eli se ei tärinöitä aiheuta. Etukardaanin poisto poisti myös kaikki tärinät eli kunhan auto taas ajossa ja tilillä hieman rahaa, niin kardaani menee vihdoin ko-mettiin huoltoon ellei joku haluu myydä ehjää kardaania mulle.
Ilmeisesti tuo 5-pyttynen on varsinainen melupesä jos 603 noin paljon hiljentää. Saa nähdä kuinka hiljaisen saa ku tarpeeks tunkee bitumia ja vaimennusmattoa ohjaamoon ja sen ulkopuolelle ja tukkii kaikki mahdolliset äänireiät. Olishan toi lukkopellin poisto tietenkin vaihtoehto, mut ei viittis laittaa sokkamallin lukkoja peltiin. Onks tollaset hydraulivinssit kalliita? Viimeeks kuolasin tiistaina hinurin lavalla ollutta vinssiä ku pääs mersulla melko kovaa nousee lavalle =)
Tänään sain vikat 2 mäntää huollettua. Lisäks tuli tuli putsailtua vauhtipyörä, kytkinlevy ja paineasetelma. Teräsharjalla pintaruosteet veke ja öljyä pintaan. Kitkapinnat karhensin hiekkapaperilla. Pistelee muuten hemmetin mukavasti käsis toi kykämateriaali ja männänrenkaista/männistä saa kädet täyteen pieniä viiltohaavoja... Ei muuten tarvi tuo vauhtipyörä ja kampura tasapainotusta ku manuaalista lukasin et löytyy tehtaan merkit ja ku tarkkaan katsoi niin löytyikin. Perjantai-illan projektina olis alakerran kasausta ja aluosien pesua/hinkkausta/maalausta. Koska en saa viikonlopuks uutta ketjua, niin kasaan varaosakoneesta saadulla ehjällä ketjulla ja vaihdan sit sen avulla uuden ketjun kunhan sen saan tilattua motonettiin...
Viimeksi muokannut tatsga : 23.02.2012 21:41
|