Jorka on otettu Soumen osalta parhaana miehenä EU,n laajuiseen tienkäyttömaksun sorvaamiseen koska hän on hyvin perillä gsm-pohjaiseen paikannukseen ja laskutukseen liittyvistä toteutustavoista
Tässä voi jopa toteutua se kun Polliisien määrää ja toimintoja supistetaan kaikkialla EU,n alueella niin reaaliaikainen verotus´+ sakotus alkuperäiskansoille helpottuu kun muu aika menee muualta tulleiden rikosten selvittämiseen ja myös omien pahisten siinä sivussa.
Tässä faktaa ja linkki EETS,iin.
edit: Poistettu epäolennaiset ja nyt selkokieltä lukihäiriöisille.
-----------------------------------------------------------------------------
Ajoneuvo- ja liikenneteknologian ja erityisesti älyteknologian kehitys tulee sisältämään suuren liikenneturvallisuuspotentiaalin tieliikenteelle. Teknologia mahdollistaa entistä kehittyneemmän valvonnan, kehittyneet kulkuvälineet ja liikenteen paremman ohjauksen. Tärkeää on turvallisuusinnovaatioiden käyttöönotto ja autokannan uusiutumisen edistäminen. Turvallisuuden parantuminen ei kuitenkaan ole itsestäänselvyys sillä tulevaisuudessa liikkujien välinpitämättömyys ja lisääntynyt riskinotto saattavat kasvaa.
Poliisiyhteistyön merkitys liikenneturvallisuustyössä tulee entisestään kasvamaan. Automaattivalvonnan lisäämisen merkitys ja nollatoleranssi ylinopeudessa lisäävät ajoneuvoliikennerekisterin käyttöä ja valvonnan sisällön laajentamista sekä tarpeita yhteisille tiedotuskampanjoille.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1318487268/651e9d2a1fe1e18ce6ef242bc672bc42/232-TrafiTTS2011-2014.pdf
Jos Suomessa otetaan käyttöön pääteitä koskeva tienkäyttömaksu, joka käyttää
ajoneuvolaitetta, järjestelmän on oltava EETS yhteensopiva
• Rekisteröidyille EETS palveluntarjoajille (omine EETS sertifioituine laitteineen) on taattava
tasapuolinen pääsy markkinoille
• Kaikki EETS käyttäjät on hyväksyttävä (käyttäjällä EETS palvelusopimus ja sertifioitu laite)
• Tällaisia järjestelmiä olisivat ainakin valtakunnallinen km-maksu/vero ja
Helsingin seudun ruuhkamaksu
• Tämä tarkoittaa käytännössä, että tietullioperaattorin
• On solmittava yhteistoimintasopimukset kaikkien palveluitaan tarjoavien rekisteröityjen
EETS palveluntarjoajien kanssa
• Backofficen tulee voida kommunikoida palveluntarjoajan backofficen kanssa CEN
standardien ja EETS määrittelyjen mukaisesti
• On tarvittaessa tarjottava satelliittipaikannuksen tukea infrastrukturin avulla CEN
standardien mukaisesti (paikoissa, joissa satelliittien signaali on “riittämätön”)
• Mahdollisen mikroaaltojärjestelmän on oltava CEN-standardien mukainen
• EETS:ssä käytettävien järjestelmien ja ohjelmistojen on oltava EETS-sertifioituja
• Maksamisen valvonta on tietullioperaattorin vastuulla:
varustetut ajoneuvot,
varustamattomat ajoneuvot (käyttäjät, jotka eivät ole minkään palveluntarjoajan asiakkaita)
• Kukin palveluntarjoaja vastaa omista asiakkaistaan ja heidän tullimaksuistaan
http://www.vtt.fi/files/sites/pastori/EETS_Appel.pdf
Oi sitä elämää aikaan Eila Kännön, Kari Suomalaisen ja Sleepy Sleeperssin