Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 22.02.2012, 22:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mitä haluat?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jii-Jii Näytä viesti
Vai uskaltaako kasata vanhoilla laakereilla uuden välityksen jos ei ole ihan paskat...?
Mitä tarkottaa ei ole ihan paskat?

siis rullissa eikä kooleissa ole rokkoa/pahoja naarmuja, vaan pelkästään vähän tummentumaa, joka ei tunnu kynnellä?
pyörii tasaisesti aksiaalisesti kuormitettuna sormissa?

Ja mihin käyttöön? siis jos metsäpeli, niin huonommillakin pärjää?

Ja jos katukäyttöön ja ei siedä pienintäkään ulinaa/vinkunaa niin aika paljon herkemmin uutta

Toki uudet laakerit kestää enemmän kilometrejä, mutta hyvät vanhat ovat vasta 1/2 välissä elämää?

Ja sitten mistä laakerista nimenomaan kyse?, esim etuperän pinjonin isompi laakeri kulutuskestävyydeltään lähes ikuinen,
kun tuo pienempi etuperässä tahtoo antautua jo puolen miljoonan jälkeen...

-> hyvät käytetyt, ja magneettiroppu perässä, ja semmoiset avarat huohottimet jotka eivät päästä vettä perään, ja öljynvaihto uusilla välityksillä
ensimmäisen kerran alta 12kk/20 tkm, niin kestää varmasti paremmin kuin uudet laakerit ilman ed. mainittua, mutta pieni vihellys voi kuulua...

Ja tuo perän välityksen säätö, ja laakerien esijännityksen säätö vaatii tietoa, taitoa, väriainetta, kalavaakaa/pientä momenttiavainta
ja shimmilevyjä, (hj:n kytkettävällä lukkoperällä noin 3x enemmän kuin kitkalukolla.)
Ja murikalle olis hyvä olla asennusteline, ja kardaanilaipalle pitotyökalu.
Nuo siis normaalien autatallityökalujen lisäksi.

Toki jotku tekee nuo välitysten vaihdot melkein muurahaismättäällä, ja bilteman työkalusalkulla, mutta ....

--> jos ensimmäistä kertaa tutustumassa aiheeseen, niin kannattaa opiskella aihetta teoriassa, ja ehkä sittenkin vielä pyytää kokeneempaa kaveriksi
Vastaa lainaten