Näytä yksittäinen viesti
  #237  
Vanha 19.02.2012, 14:49
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Sulla oli tuolla aiemmin juttua AW4-lootan ohjaamisesta "tikulla". Tuli oman koneen ns. tehottomuudesta mieleen, että ykkösellä kone näyttäs jaksavan vetää vaikka miten, mutta kun kakkonen menee pesään niin sitten hyytyy. Tällänen tilannehan syntyy, kun on paljon kuraa tai lunta ja joutuu polkemaan hapella viisarin pohjaan ja sitten riittävillä kierroksilla menee kakkonen pesään ja pysyy siellä, kunnes ei jaksa enää vetää.

Lieneisikö siis mahdollista ohittaa -97 ja vanhemmat TCU:t silleen, että voisi pitää vain ykkösen päällä ja tietokoneet ei alkaisi polttamaan "CHECK ENGINE" -valoa? Siis ei mitään pakkovaihtajaa, vaan vain se, että jollain napilla pidetään vaihdekepin 1-2-asennossa vain ykkönen päällä?

Kaavioista katsoin sen verran, että ykkösen pitäs pysyä päällä, jos joko kytkee koko TCU:sta virrat pois tai ohjaisi solenoidi 2:en piuhan 10-15 ohmin vastuksen kautta maihin, eikä solenoidiin. Jälkimmäisellä luulisi tietokoneen luulevan kaiken olevan kunnossa. TCU:n virtojen poissaolo on laatikon diagnostiikassa opastettuna, mutta silloin "nollaus-tietokoneita" käyttäen voi vikavalot sammuttaa. Viiskytä kertaa virrat päälle ja pois ei innosta, vaikka sekin ilmeisesti toimii.

Voisi tietysti olla niinkin, että mulla kick-down 2 => 1 on rikki, mutta silloin varmaan muutakin ropleemaa ilmenisi...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 19.02.2012 14:53
Vastaa lainaten