Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Ja jos verrataan tilannetta, että etuset vetää 5% nopeammin kuin takaset, ja eturenkaat sutii pikkasen vähemmän, niin silloin takarenkaat jarruttaa
|
Ei vaan nopeampi välitys pyörii omaa nopeuttaan ja hitaampi välitys "jarruttaa/laahaa" perässä (eli on menettänyt osittain pidon!) Kumpikin ei luista samaan aikaan, vaan toinen (eli hitaampi)
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
etuset eivät sudi, ja takaset pyörii muutaman prosentin sutia, sillä sutiva pyörä ei pidä myöskään sivusuunnassa niin hyvin kuin "rullaava"
|
JUURI NÄIN tapahtuu eri välityksillä. Lantikan Freelanderissa on takana tiheämpi välitys kuin etupäässä, jotta auto on rauhallisempi ajaa ja hallita, Lisäksi nopeampi etuperä auttaa tuota kääntymistä, kun takapää ei puske autoa "väkisin" eteenpäin. Lopputuloksena on ainoastaan sairaan nopeasti kuluvat takarenkaat!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
lipsuuko 4wd jompi kumpi pää 5% enemmän, ei liene merkitystä, koska perille pääsy pääasia.
|
Juuri edellä totesit tämän, ja mielummin sitte se takapää lipsuu kuin suuntaa muuttava etupää...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
p.s Yritin tuota etuveto auton kääntämistä käsijarrulla ensimmäisen kerran joskus -80 luvun alussa, ja meinas päätyä ojaan, kun puski niin saa..sti 
Ja auto oli petroli saab mallia 99 
|
On moni muukin, kunnes faija huusi naama punaisena, että jarrutat eturenkailla, ei tuu onnistuu!!!



Mutta pakilla keulan heitto oli muuten sikahelppoo!!!
