Mulla oli alunperin halogeeneja rangen katolla, ja tosi hyvin näki. 2xtuplapolttimmolliset eteen, yhdet etuviistoon, yhdet sivuille, yhdet takaviistoon ja yhdet taakse.
Jossain vaineessa ne tuplapolttimolliset vaihtui ksenoneihin, sähkönkulutus tippui aika paljon (2x2x55W -> 2x35W), etuvalot kun just on yleensä kokoajan päällä, muut valot enemmän tarpeen mukaan
Sitten laitettiin pojan autoon lediä, kun sen autonpoikasen (suzuki) laturi ja akku ei jaksa muuta, ihan helvetin kirkas ja tasainen valo ympärinsä.
Muuten hyvä, mutta ne rangen halogeenit alkoi välittömästi näyttänään kusenkeltaisilta tuikuilta, joten halogeenit roskiin/kiertoon/hyllyyn ja lediä/ksenonia tilalle.
Rangessa on nyt 2x35W ja 1x55W ksenon eteen, ksenonia ja lediä sivuille, lediä etu- ja takaviistoon ja taakse. Näkee jokseenkin hyvin ajaa metässä ja esim. tähystellä etsittävää henkilöä vapepa-tehtävissä.
Molempien autojen valot on laitettu siten, että oksat jne. vaan vääntelee lamput eikä mitään pitäis mennä rikki, ja onhan niitä valoja senveran että parin lampun pimeneminen jollain reissulla ei vielä paljon vaikuta.
Jonkinlaista yhteenvetoa:
- halogeeni kannattaa unohtaa jos ei oo pakko mennä nollabudjetilla, valoteho/sähkönkulutus suhde on kivikaudelta
- laita lamppuja senverran kun tuntuu tarpeelliselta, vähemmälläkin pärjää, mutta enemmällä näkee paremmin (ja on särkymävaraa)
- ledien ja ksenonien (riippuen värilämpötilasta) valo ihanan kirkaan valkoista
- Nordic N300 valokuvio on persiistä
- Nordic N200 valokuvioita on erilaisia, osa persiistä (mm. se leveä mutta korkeussuunnassa tosi kapea)
- useampia leveällä valolla olevia ledejä -> tosi tasainen ja näyttävä valo
- ledit ja ksenon-työvalot ei näytä kovin pitkälle, jos kattovaloilla haluaa nähdä "vauhtipätkillä" niin (ksenon-) lisäpitkää kehiin kans
- valoteline on kätevä nostaa kirkkautta katolle silloin kun sitä tarttee, MUTTA rampit ei helpolla mahdu samalle katolle, jos valoja on paljon
-Paavo
Viimeksi muokannut Paavo : 18.02.2012 20:18
|