Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 18.02.2012, 13:28
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ja noille työvaloille tarvii olla sähköä, ja riittävästi!
Siis tarkoitan että se sähkö pitää saada laturilta valoille asti.
Jos esim. h3 halogeeniä poltetaan 11 voltilla, niin se on kirjaimellisesti keltainen.
siis pistäkää katto/työvaloille kunnolliset johdotukset, ja mielellään pareittain releet ja kytkimet.

Itselläni ollut parhaillaan 4 kpl kaikkein halvimpia H3 polttimella olevia
työvaloja (siis niitä missä pisaralasi, ja heijastin kromattu kuuppaan)
Ja hyvin olen nähnyt (ottaen huomioon nuo n. 25e kustannukset)
Mutta sitten kun joku valovirtuoosi tulee ja näyttää valoa apupitkillä suoraa takaa, niin silloin ei näe juuri mitään -> yksin liikuttaessa yllin kyllin valoa, mutta vastavalossa ongelmia.
Ja mulla tuli sähköä noille polttimoille 27 volttia.

Nuo led- työvalot ovat jo niin hyviä, että seuraavaksi laitan sellaiset. jos saais 6 kpl sijoitettua sopivasti, niin niillä valoa riittää jokapaikkaan.
Ja led/xenonit eivät niin tarkkoja jännitteestä, toki niillekkin pitää saada riittävästi menemään, xenonit tarvii paljon virtaa syttyäkseen, ja jos ei syty kunnolla voi hajota (ainakin jotkut halvimmat kiinalaiset)

Ja hakuvaloksi keskelle kattoa semmoinen veneisiin takoitettu kauko-ohjattu hakuvalo.

Täsmälleen oikea sijoitus on aina kompromissi, jos valot kulmissa, missä valoisualue alkaa auton kyljessä, toki silloin nuo työvalot aina kaikissa risuissa yms.
ja katolla eteenpäin olevat valaisee konepellin, tai jos ei niin sitten valoa
ei ole auton edessä.... siis ihannetapauksessa sekä katolla että maskissa työvalot....(siis taas tuli 1-2 kpl lisää...)
Taaksepäin olevat valot vaihtokytkimellä, joten saadaan pakkivaloiksi/jatkuvaksi.

Ja vinssiapinalle kunnollinen otsavalo, niin pysyy puhtaampana eikä sotke autoa
Vastaa lainaten