Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee
... sinne välikardaanin paikalle joku ylivaihdeyksikkö (laycock tjsp.) tai planeetta...
tilaahan siellä 4 vaihteisen takana on vaikka toiselle laatikolle
|
CKN Laycock ylivaihteet ovat planeettavaihteita, niissä on öljypumppu epäkeskolimpulla sisään tulevalta akselilta ja vaihtaminen tapahtuu solenoidin ohjaamalla venttiilillä, näissä on sellainen piirre että vaihteessa pitää olla tarpeeksi kierroksia ylivaihdetta käytettäessä, muuten tulee luistoa ja kitkapinnat kuluvat ennen aikojaan...
G:n omassa 5-vaihteisessa, ainakin meillä olevassa, on pitkät välitykset verrattuna edeltäneeseen pakun askiin, suunnilleen niin että 5V-pakuaskin kakkonen vastaa G:n laatikon ykköstä ja vitonen nelosta, vapari OM617:n kanssa tarvitsee maantievauhdista vaihtaa ylämäkeen nelosta.