Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Mulla on rekisteriotteen mukaan kaikkein mopoin kone eli 127kW (vaikka otteen tietoihin ei aina ole uskominen, kun esim. leveys on mitä on). Jos kone todella on mopoin, voisi olettaa että se on myös alhaalta vääntävin.
|
Tuossa versiossa pitäisi olla tehoja rapiat 190 kaakkia, heikkotehoisin on Renix versiot. Mitä tuohon alavääntöön tulee, niin useammatkin lähteet maininneet että Renixit vääntää alhaalta paremmin, mutta kun jengoja tulee lisää niin kaikki HO- versiot siinä vaiheessa pieksee ne. HO- koneiden ja Renixien huippuväännöt ja tehot on eri kierrosalueilla, Renixeissä jonkin verran alempana.
Lainaus:
Tätä olettamusta tukee maastokäyttäytyminen, johon en ainakaan vielä ole pahemmin kaipaisi muutosta, enkä varsinkaan alavääntöön. Tehot riittää pahaankin paikkaan, eikä puhdin puutteesta ole ollut näkymiä kuin esim. Kulmassa umpilumessa jyrkässä ylämäessä. Tietysti umpikuravellissä tai lumessa joka pyörän pitäessä varmaan hyytyy peli kuin peli vakiomoottorilla. Toisaalta, korkeammalla huipputeholla tai tiuhemmilla välityksillä olisi suurempi riski särkeä paikkoja.
|
Kyllä maastossa automaatin kanssa tuon koneen väännöt riittää kohtuuhyvin vielä 33" renkaillakin, paitsi tosiaan kuravellissä tai syvässä lumessa. Lähinnä sen tehonpuutteen huomaa kadulla, kuten itsekin olet todennut. Toisaalta ainakin omasta mielestä tiuhoilla välityksillä on paljon kivempi ajaa metsässä, voi mennä liki tyhjäkäynnillä paikkoja missä harvoilla perillä joutuu painamaan kaasua selvästi enemmän.
Lainaus:
Vaikka 4.xx -välityksiset perät olisikin paremmat kuin nykyiset, niin hintaa niillä on ihan simona siihen nähden miten vähän ne metsässä auttavat. Jos sattuisi saamaan molemmat 4.1 perät jostain kerralla 400€/kpl, niin voisihan ne ostaa. Pelkät välitykset asennuksineen ja pakollisine laakerointeineen olisi sitten jo ihan toista luokkaa.
|
Tämä on kyllä totta, vaikka asentaisi välitykset itse niin kyllä niille tulee hintaa, varsinkin lukkojen kanssa jos ei laita lunchbox lockereita. 4.11 periä tietysti löytyisi valmiina, jos sopivaan hintaan olisi tarjolla niin ei ne pahasti maksaisi. Toisaalta 33" renkaat kaipaisi ennemmin 4.56 välityksiä kompensoimaan kasvanutta pyörivää massaa että oltaisi menohaluissa lähellä tehtaalta tullutta Cherokeeta.
Lainaus:
Kun lasken tähän harraasteeseen laitettavan rahanmäärän suhteutettuna etenemiskyvyn lisääntymiseen, niin sijoittamalla lisää 20% tai jopa 50% koko auton hinnasta, ei etenemiskyky lisäänny tiheämmillä perillä samassa suhteessa. Sama koskee lukkoja ja niillä on lisäksi riski särkeä paikkoja. Alustaan uhratut rahat ja tunnit ovat palkinneet etenemisen lisääntymisen paremmin kuin 2000€ lukkoihin olisi tehnyt. Myös renkaisiin laitettu raha lisäsi etenemistä todellakin enemmän kuin niistä syntynyt kustannus (= +20% ) - bensakustannuksia tosin vielä enemmän - ja siitä huolimatta ko. investointi oli rahallisesti kannattava. Jos tämä olisi käyttis, niin sitten tilanne olisi toinen.
|
Renkaat ja hyvin toimiva alusta vaikuttaa toki eniten etenemiseen ja on sinällään halvimmat parannuskeinot. Lukot jeesaa ihan pirusti monissa paikoissa, mutta hinta sitten pompahtaakin jos ei niitä lunchbox lockereita käytä. Kyllä mulla on moneen kertaan tullut jo Kulman reissuilla tilanteita Grandin kanssa, jossa etulukolla olisi menty kivasti hiipien, mutta avoimella etusella ja kitkalukolla takana mennyt vinssaamiseksi. Nämä siis ihan kuivassa ilman mitään mössöjä. Välitykset ei tuollaisessa tilanteessa toki paljoa auta, enemmän mukavuustekijä ja toisaalta sitten kun tarttee liikahtaa niin tiheät perät auttaa kummasti
Itse nyt mielenkiinnolla odotan mitä käy Grandin kulutuksen ja ajotuntuman kanssa kun sain ne 4.56 perät siihen, ja eteen lukon. Oletettavasti ei niistä ainakaan haittaa ole