Viestiketju: Dodge w150
Näytä yksittäinen viesti
  #55  
Vanha 11.02.2012, 22:18
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Jos pikku hiljaa alkas taas tätäkin jalostaan(pilaan).
Kamerasta kun kuvia kaivelin niin löyty muutama "unohtunut" kuva.
Tais olla 2010 MMC vappuajot kun kävin ekaa kertaa puuha lapulla ajamassa.
Aika tarkkaan osto asussa.


Ei oikeen omaa silmää mielyttänyt tuo kyljen väritys. Reissu oli kyllä muutenkin tuolla kertaa liki ankea oman auton osalta. Jakolaatikossa ketju hyppi kokoajan yli eikä oikeen pystyny metsässä ajaan. Kone kiehahti jo ennen mettää flektin irronneen sähköjohdon takia. Kone sammahteli kokoajan kaasarin säätöjen takia. Nii, tais olla vielä vähä kankkustakin. Ainakin seuraavana aamuna oli.
Kaverin Ronkko toimi kyllä sillä sit vähä kikkailtiin.


Syksyn mittaan ei tullu käytännössä tehtyä muutakuin etupuskuri ja vinssi jemmattua sen taakse. Vanha etupuskuri tehty jonkun aikasemman omistajan toimesta 3 tuuman pakoputki värkistä. Ehkä se olikin tämmönen nykyaikasissa autoissa oleva joustava rakenne (sillä mitään tehny). Muuten syksy menikin hirvikarjan perässä juostessa.


Jälkikäteen aatellen, oisin kyllä ostanu tuon Rytarilta ostetun 15000 TMLän tilalle pienemmän. Melkonen porsas oli sovittaa keulalle. No miten se sanonta menee, pakko sopia kun on vihitty.

Päivitys alkaa vaihelaatikosta. Lähinnä jakolaatikon adapterin takia ostin toisen tomaatin ja jakiksen. Semmonen vahinko kävi, että ostin nelipykälaisen ylivaihteellisen automaatin. Luulin kyllä alunperin ostavani kolmipykäläisen. Nykyset välitykset yhdistettynä 38.5 palloihin, niin suoraa kolmonen on ihan tarpeeks.


Etualalla vanha tomaatti.
Saas nähä mitä mielen virkistystä tuo kun laatikko+adapteri paketti on noin paljon pitempi. Tuleva jakis taas kyllä on lyhyempi.

Laatikko paketti tuli ostettua, että pystys käyttään aiemmin ostettua 205 jakista. Vahinko numero kaksi kaupassa tuli siinä, että luulin ostaneeni 208 jakiksen, mutta sehän olikin 241:nen. 205:sen 1.96 ja 241:sen 2.72 lyhyen puolen välitykset ja päätös selkeä 241sen puolesta. Ei HC offarin valinta, mutta riittää kompromissiks käyttövessaan. Doubleri haaveet hautasin vähä aikasemmin.



Jakikset yhteiskuvassa. Edessä vasemmalla 241, oikealla auton alta pudotettu 203. Ylärivissä vasemmalla letukan 205 ja oikealla Moparin 205.
Aivan järkyttävän painonen tuo 203 jakis. Sitä ja 241:stä kun vertaa niin sama asia kuin 35 maasturin rengas, versus henkilöbiilin rengas.
Haudattujen doubleri haaveiden takia tuo letukan 205 on myynnissä: http://forums.offipalsta.com/showthr...878#post850878
Vastaa lainaten