Kannattaa tosiaan olla tarkkana ettei sinne kanaviin jää vaseliinijäämiä, jarrumäntien tiivisteet kun ovat kumia eli eivät siedä pitkän päälle altistusta öljypohjaisille aineille, jotka haurastuttavat niitä.
Itse sain vastaavat jumiutuneet männät ihan jarrupolkimella ulos, otin ensin jarrupalat pois ja laitoin vain palikoita paremmin liikkuvien mäntien ja jarrulevyn väliin ja pumppasin poljinta jalalla kunnes ne umpiruosteiset männät rutisivat ulos.
Älä sitten unohda jarrukumirasvaa kun laitat niitä uusia tiivisteitä ja pölysuojia paikoilleen. Jos satulan sylinteripinnat ovat pahasti ruosteessa, kannattaa hakea uudet(Toyotalta tai mistä niitä nyt hyvään hintaan saakaan), sitä satulaa pitäisi löytyä ihan valmiiksi koottuuna. Tai kai joku fakiiri ne satulat osaa kunnostaakin, ruuveillahan ne on pantu kasaan ja voisihan niitä koettaa hoonailla vaikka kotikonstein. Kunhan muistaa että se on oma henkikulta jota siinä hoonailee.
On muuten juhlaa jarrutella BJ:llä kun on täysin rempatut jarrut ja HJ:n alipainetehostin sovitettu alkuperäisen tilalle.
|