Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro
Tuosta 440 revistä kannattaa valkata yksilö. Ovat tehty kisakelkoiksi, ja sellaisiksi myös yleensä myyty. Räpeltämättömät on harvassa. Itellä on yks sellainen, nollanelonen. Pääasiassa kaksilla suuttimilla mennään, alle kympin ja yli kympin pakkasiin, kuunnellaan miten laite naukuu, ja sen mukaa ruuvataan isompaa/pienempää suutinta. Varsin nopea toimenpide ku kerran sen tekee. Imupönttö mäelle (helppo ottaa), kaasarin kurkuilta kiristyspantaa löysemmälle, lenkillä kaasari pohjasta tulppa auki, suuti ruuvailla irti ja toinen tilalle, ja kasaus. Nelinelikympin yksi miinus reiteillä on pieni nopeusmittari, vauhit näkyy vain siitä matkamittarin pikkuruudusta digitaalina. Joutuu "korvakuulolta" ajelemaan, täälläpäin ku sinivuokotkin kelkkailee ja valvoo varsin aktiivisesti reittien varrella...
On muute hirvee hinta, omani kustansi yli tonnin vähemmän, ja historian tunnen, eli ei oo "kisarassi", harrastepohjalta on krossiradalla ajettu, mutta ei viivalla hampaat irvessä.
X mallit skippadoolta, RC mallit lyneltä on niitä hieman parempia alustan suhteen, ja nelinelikympit niitä kisamalleja.
|
Mulla oli viimetalvena -03 440x, mittarissa oli n2300km ja tehdasuudella moottorilla n1000km paukutettu kun myin ja nyt harmittaa

varis oli ajanut sillä yhden ajon. Oli kuin uusi kaikinpuolin, ainoa miinus kun ei ollut sitä teamin varia ja juuri tuo pieni nopeusmittari mitä ei pysty seuraamaan kun suoralla tasaisella. Viime talven ostohinta 4000€, silloin kelkalla ajettu 1300km.