Viestiketju: nissan king cap topic
Näytä yksittäinen viesti
  #573  
Vanha 05.02.2012, 13:16
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Älä hätäile....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja blackmoor Näytä viesti
nissani miestä. Tuo kuva siitä tanki korkin suojasta on hieno verrattuna siihen minkä tänään näin...Sanotaan niin, että tankin korkin suojan piti ruoste paikallaan puoli aiknaisena.

Ko. autossa oli lava tehty osaksi kitistä joka halkeili ja ruosteesta. Vasen runkopalkki oli paikkoja täynnä. Molemmat akut olivat irti kun aukastiin konepelti.

No koeajolle...Alla ei olleet nastarenkaat (lapissa). Joten liuku ihan kivasti, perä toki heitti. Kone pelasi hyvin ja voiman siirto, 4 veto kytkeytä päälle ja pois nöyrästi. Hätävilkun päälle laitto poltti vilkun sulakkeen. 2 kertaa.

Meinasin alkaa tinkaamaan kun satuin nojaamaan takapuskurin (itsetehty 2 rst putkesta, siinä oli rekkari kiinni ja rekkarin valot) niin se puskuri antoi periksi. Katsoin alle, runkopalkin pää on ruostunut irtipoikki. Toiselta puolen takapuskuri oli paikallaan liinalla, joka oli puoleksi halki.

Vaikka ei niin halvalla voi tieten hyvää odottaa, MITEN TUO ON KUUKAUSI SITTEN MENNYT KATSASTUKSESTA LÄPI? Kun mulla ei oo tallia, eikä outokummun tehdas lähteä mulle peltiä, sanoin ei kiitos...

Tulomatkalla kävin vilkaiseen mazda b2500. Oli tosi hyvin pietty ja nätti ku sika pienenä. Onko väärä foorumi kysyä kokemuksia sellaisesta?

Kyllähän sitä vielä ehtii, jos et sortunut tohon Mitsun tekniikalla liikkuvaan Maksalaatikkoon.

Mut on tossa tullut kateltua sellasiakin paikkailuja rungossa, missä paikat kii PISTEIN ja itse hitsaan rungon paikat aina koko mitaltaan. Viimeks näet eheytin yhden Transitin, missä tohon törmäsin ja omistaja kyseli et miten maksua kertyi... Kerroin et tehty kunnolla ja korjattu entisiäkin paremmin uutta leimaa ajatellen. Oli kyllä katsonut jälet ja todennut et kunnolla tehty vrt entisiiin korjauksiin.
Ja tuleepa mieleen vielä yks Sunnykin, mikä oli muutamaa vkoa ennemmin katsastettu nii sai laittaa uusiks jarruja. Eli putkia uusia ja eteen levyt jne... Eli katsastusasemista kii toi homma paljolti, ja miltä asiakkaan pärstä näyttää ja miten katsu on noussut aamulla ylös.

Ite käytin omaa Pajeroo leimalla, niin inisi et takaa uupuu jousenpohjaanlyöntikumi... No, tallilla sit kattelin, että EIHÄN se uuvu... Toisella puolen rungossa kii ja toisella akselissa kii... Sit jotain reikiä pukki takapalkkiin, jotka näytti pari kk sit hyvältä ja auto ei oo ollut liikkeellä ku pihassa seisonut. Ja autolla sit puoelstaan on oikea katsastusväli kk kohta, kun tämäkin yksilä on 2008/2009 viimeksi leimassa ollut.
Mut japsirautahan on sellasta, että se ku halua lahota ja märäntyä, niin se lahoaa ja märäntyy vaikka kahdessa viikossa puhki...

Taitaa olla entisiä etelän suolateiden kamppeita, ja sit hoidoltaan mitä on ollue entisen omistajan aikaan... Ja nastarenkaiden uupuminen? Omassa käyttiksessäkään/käyttiksissäni EI oo ollut v-94 lähtien sellasia. Nelikko Nissaniin on kyllä, nastat ku tulee koluttua auraamattomia teitä tällä sitten. Mut kyllä silläkin on ajeltu talviset kelit ilman nastojakin ja ihan A//T renkailla. Mainittuun Pajeroon ei oo ees nastallisia olemassa, ellen lainaa Nissanista niitä ku tarvii. Pajero veturina autoille, mitkä ei omin avuin liiku (purkuun/kunnostukseen näitä haetaan välillä).
Vastaa lainaten