Niin no...
Jos haluu säästää ja yksinkertastaa ni vetää sen 70mm2 kaapelin startille ja siit50mm2 vinssille ja haarottaa taas startilta tai vinssiltä auton omaan johtosarjaan ja niin edelleen. Tuskin tulee tilannetta et starttaa ja vinssaa samaan aikaan ja viel huudattaa rokki vehkeit. Ja 70mm2 kaapeli syöttänee niin paljon ku akusta ulos tulee,tai ainaki on tarpeen. Itel on hiluxin lavan pohjalla akku ja kone huoneessa haarotettu vinssille jne. Haarotus on enston pintarasiaan piilotettu (niitä mitä tupa sähkö miehet käyttää)ja kupariset liittimet tinattu. Joskus ku mittailin ni ei juuri minkäänlaista häviöö vaik ei oo ku 50mm2 hitsaus kaapeli akulta. Noist häviöist viel et Aditan sivuil on semmonen kätevä häviölaskuri,ei kaapeleissa kannata liioitellakkaan kun niist tulee vaan harmia mahdollisina vian/tulipalon aiheuttajina.
Viimeksi muokannut RIPAX : 04.02.2012 21:44
|