Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat
Olen samaa mieltä kanssasi siitä että hänen olisi pitänyt keskustella huoneiston siivouksesta ja ovien uusimistarpeesta ennen kuin on ryhtynyt toimenpiteisiin, mutta se että on käynyt asunnossa sinulle ilmoittamatta ei nyt kovin suuri "rikos" tässä tapauksessa ole eikä varmaankaan johda edes rikostutkintaan vaikka rikosilmoituksen olisitkin tehnyt.
|
Kotirauhaa se on rikkonut, siitä on vielä sen lähettämä sähköposti missä se myöntää käyneensä asunnossa ilman lupaa. Selkeä tapaus. Sakot kaverille = mulle hyvä mieli
Lainaus:
Noista ovienvaihdosta olen sitä mieltä, että en olis ihan varma, että niitä on edes vaihdettu jos ei asiasta löydy mustaa valkoisella. Asiaa on tietty vaikea todistaa muuten kuin käymällä paikalla ja se taas voi olla hankalasti järjestettävissä jollet satu tuntemaan uutta vuokralaista.
|
Kun nuo ongelmat alkoi niin kävin katsomassa tuota asuntoa. Kysyin uusilta vuokralaisilta luvan, saanko tulla sisään katsomaan ja antoivat sen luvan. Tuo vuokrafirma taas ei tuosta ideasta pitänyt pätkääkään. Ilmoittivat ettei mulla ole sinne mitään asiaa mennä käymään. siihen kun vastasin että mikä ongelma mun on mennä pimputtamaan kenen tahansa ovikelloa ja kysyä lupaa tulla asuntoon. Jos saan luvan niin mikä ihme tuossa on ongelma? En mä sinne väkivalloin änkenyt. Voisin melkein käydä uusilta vuokralaisilta kyseleen onko siellä tehty mitään ovien vaihtoja.
Lainaus:
Sitten tuosta vuokran hyvityksestä jos lattialämmitys ei ole toiminut vai oliko niin että oli esisäädetty siten että sitä ei päässyt muuttamaan??? Oliko asunnossa muuta lämmitystä eli oliko asunto asuttavissa tuosta puutteesta huolimatta vai peräti asumiskelvoton???
|
tuossa on kyse pesuhuoneen ainoasta lämmityksestä. Talvella se oli ihan hemmetin kylmä, johtuen siitä että mitään muuta lämmitystä siellä ei ole. Ovea sai koko ajan pitää auki, että siellä oli lämmin. Alussa kun asuntoon muutti se toimi. Ensimmäisessä vika ilmoituksessa ilmoitan niille että ehkä tuo säätölaite on viottunut jotenkin, koska se ei anna nostaa lämpötilaa. Mielestäni sitä pystyi alussa myös nosteleen "tappiin". Jossain välissä sitten kävi niin ettei sitä päässyt säätämään 2-asentoa korkeammalle. max. oli muistaakseni 7. Tämä viimeinen kaveri kun tuli sinne käymään niin se avasi tuon säätimen, poisti sieltä jotain ja nyt sitä pystyi säätämään. Sitä ennen paikan päällä kävi kolme eri jannua, mitkä vaan totesi ettei lattia lämpene. Miksi sen korjaus kesti 9kk? Miksi se korjattiin vasta heti sen jälkeen kun ilmoitin etten maksa täyttä vuokraa jos sitä ei korjata. Tuon ilmoitin vielä niille pariin otteeseen ja kukaan ei siihen kommentoinut yhtään mitään. Siitä kuukausi niin ilmoittivat että en voi yksinään tuollaista päätöstä tehdä. Mihin tietenkin vastasin että jos niitä ei kiinnosta vastata viesteihin mitä kysytään vielä useaan otteeseen niin se ei ole minun ongelmani vaan niiden ongelma.
Lainaus:
Jotta säästyisit suuremmilta kuluilta kannataisi ehkä kysäistä vuokralaisten keskusliiton lakimieheltä neuvoja miten tuon "pidätetyn" vuokratakuun kanssa tulee menetellä. Uskoisin että sieltä saat halvimmalla (jollei peräti ilmaiseksi) parhaat neuvot.
|
Viimeisin asianajajan neuvo oli että jos niillä ei ole kuitteja esittää niin niiden pitää palauttaa se summa. Tuosta lattialämmityksestä pitäisi saada jotain hyvitystä, mutta todennäköisesti siitä ei saa. No daa. Tuo vuokrafirma kun ei vastaa mihinkään sähköpostiin. Eivät anna kuitteja, eivät anna takuuvuokraa. Edelleenkin jos siihen palkkaa minkä tahansa asianajajan niin veikkaan että hillot menee sen kuluihin. Joten tuo pitäisi saada jotenkin "ilmaiseksi" toimittamaan ne kuitit tai rahat. Sen takia on miettinyt myös tuota rikosilmoitusta. Poliisit tutkii ja ilmoittaa onko rikos tapahtunut. Onhan tuossa jotain rikollista oltava kun rahoja ei saa, selityksiä ei tule, kuitteja ei tule ja viesteihin ei vastata. Vastuullinen vuokrafirma.
Voisin tehdä niille pienen källin. Perustan nettisivun missä kerrotaan tuon firman toiminnasta. Sitten kun googleen laittaa hakusanaksi tuon firman nimen niin yllättäen hakutuloksissa on ensimmäisenä meikäläisen sivusto

Tuo olisi vielä kohtuu helppo toteuttaa. Alkaa firma saada vähän mainetta ja kunniaa. Yksivaihtoehto olisi myös muutoinkin tuo julkisuus. Jos jonkun lehden edustaja kyselisi niiltä miksi ne toimivat tuolla tavalla niin ehkä homman sais sillä eteenpäin. Hitto kun en vaan tunne ketään lehtitoimittajaa.