Näytä yksittäinen viesti
  #160  
Vanha 02.02.2012, 21:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Olisiko kenelläkään hyviä ideoita teräksisten laakerikoolien irrottamiseen alumiinisesta banjosta? Sattuneesta syystä ne on siellä tiukassa, koitin toholla lämmittää ja sitten paukutella tuurnan ja massavasaran kanssa irti parisen tuntia, vaan ei siitä tullut mitään Uskaltaisiko vetää vaikka migillä laakerikoolin sisälle kakun, jos kuumentaisi tarpeeksi alumiiniakin niin lähtisikö sitten koputtamalla irti? Vai laajeneeko teräs enemmän kuin alumiini (ei muista enää) ja sitten tuo jumii vain entistä pahemmin Etuakselilta joka on ihan normi teräksinen banjo, meni kahden laakerikoolin irrottamiseen vastaavista koloista ~5s. kappaleelta. Vähän helpompaa


Olin sitten loppuillan tuon etuakselin kimpussa, kun alkoi taka- akseliputki vituttaa siinä määrin. Ylätukivarren kiinnikkeen vahvistus, nyt on "boxattu":




Koska etuakselia on siirretty jokunen sentti eteenpäin, niin etujouset on varsin makkaralla varsinkin sisäänjoustossa. Jousilautasten siirto ~4cm taaemmas/ 1,5cm ylemmäs. Samalla tällä proseduurilla saa mukavasti lisätilaa high- steer raidetangolle ja panhardille:






Tämä akseli on jostain ojaanajetusta tjsp. autosta. Putki on suora, mutta alatukivarsien kiinnikkeet ei olleet. Koitin ensin niitä vähän oikoa, mutta ne meni vain entistä pahemmin banaanille. Paskat ne on muutenkin alunperin, ja olisi pitänyt vahvistaa. Tein sitten 6mm:n levystä kokonaan uudet pitää vielä liimata tuohon palat yhdistävä levy väliin



__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten