Pääsin nyt vihdoin viimein purkamaan tuon autossa kiinni olleen D44a:n murikan irti ja tutkimaan mikä aiheuttaa meteliä..
Tässä ainakin hyvä syy miksi kitkalukko ei ole toiminut ihan toivotulla tavalla. Molemmilla puolilla levypaketit melkoisen kuluneet, ja sisimmässä (lähimpänä tasauspyörästön "poskiratasta") oli toinen siivistä poikki molemmilla puolilla murikkaa.
Poskilaakerit vähän huonona; tässä on rullat irrotettuna laakerin sisäkehä, ja yläpuolella ulkokehä. Kaikissa todella selviä kulumajälkiä. Pinionia en vielä irrottanut, mutta olen 100- varma että sekä sisemmässä että ulommassa laakerissa on vastaavia jälkiä. Ottaen huomioon että tällä perällä on ajettu vasta 170tkm, niin ei todellakaan ole kestäviä nämä D44a- akselit - tämä kun on näissä erittäin yleinen vika. Purin jokunen vuosi sitten lähes 400tkm ajetun rautakuorisen D44:n, eikä siinä ollut mitään vastaavia jälkiä..