Näytä yksittäinen viesti
  #154  
Vanha 01.02.2012, 23:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Pääsin nyt vihdoin viimein purkamaan tuon autossa kiinni olleen D44a:n murikan irti ja tutkimaan mikä aiheuttaa meteliä..

Tässä ainakin hyvä syy miksi kitkalukko ei ole toiminut ihan toivotulla tavalla. Molemmilla puolilla levypaketit melkoisen kuluneet, ja sisimmässä (lähimpänä tasauspyörästön "poskiratasta") oli toinen siivistä poikki molemmilla puolilla murikkaa.




Poskilaakerit vähän huonona; tässä on rullat irrotettuna laakerin sisäkehä, ja yläpuolella ulkokehä. Kaikissa todella selviä kulumajälkiä. Pinionia en vielä irrottanut, mutta olen 100- varma että sekä sisemmässä että ulommassa laakerissa on vastaavia jälkiä. Ottaen huomioon että tällä perällä on ajettu vasta 170tkm, niin ei todellakaan ole kestäviä nämä D44a- akselit - tämä kun on näissä erittäin yleinen vika. Purin jokunen vuosi sitten lähes 400tkm ajetun rautakuorisen D44:n, eikä siinä ollut mitään vastaavia jälkiä..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten